Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn uitzendbureaus op zaterdag gesloten?

het viel mij op, dat alle uitzendbureaus in mijn stad waren gesloten op zaterdag? waarom is dit? zouden er geen mensen op die dag komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wie komt er bij een uitzendbureau? Een werkzoekende.
Wie heeft het doordeweeks 'niks' te doen, en dus tijd om naar een uitzendbureau te gaan?
Een werkzoekende.

Het is dus gewoon niet nodig om op zaterdag open te gaan 'voor publiek'.
Is dus nog goedkoper ook zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De uitzendbureau's bij jou zijn waarschijnlijk gesloten omdat hun klanten van maandag tot en met vrijdag werken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Voor de mensen die op een uitzendbureau werken is zaterdag geen werkdag. Zij zijn net als iedereen die op een kantoor werkt in het weekend vrij.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Dan hebben de intercedenten hun welverdiende weekend maar de bereikbaarheidsdienst is dan wel aanwezig die kan bemiddelen tussen de uitzendkrachten en bedrijven wanneer er personeel nodig is.

Toegevoegd na 58 seconden:
Dus zaterdag zijn de uitzendbureaus gewoon bereikbaar en het personeel is bemiddelbaar.

Toegevoegd na 28 minuten:
ik werk zelf in de hulpverlening en vrijwel alle instellingen zijn geopend op zaterdag. de afdeling zorg is dus altijd bereikbaar op zaterdag bij het uitzendbureau.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de meeste klanten op zoek zijn naar werk en dus door de weeks veel tijd hebben om naar het uitzendbureau te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat alle aanvragen (vacatures) al behandeld kunnen worden doordeweeks. Het is niet winstgevend om zaterdag open te zijn. Dit zou wel handig zijn voor werkzoekenden maar die zijn er genoeg. Uitzendbureaus krijgen veel te veel werkzoekenden binnen en als je op zaterdag open bent nog meer. Ik heb gewerkt bij Tempo-Team.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger was bijna alles op zaterdag dicht, en gingen de winkels om 17:00 dicht, ook de supermarkt (op zaterdag, andere dagen 18:00). Dat was nog maar 20 jaar geleden, heb ik begrepen.

Op zaterdag zijn nog meer zaken dicht, bijvoord de bank of het gemeentehuis. En omdat een uitzendburo er voor niet werkende mensen is, die niet van een vrije zaterdag afhankelijk zijn, heeft het ook weinig meerwaarde om op zaterdag open te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan komen er geen mensen, die zoeken op zaterdag hooguit contact per www
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
De uitzendbureaus moeten ook de werkgevers kunnen bereiken die op zoek zijn op uitzendkrachten, als ze een geschikte kandidaat hebben gevonden. Op zaterdag zal dat in de meeste gevallen niet kunnen omdat de bedrijven dan ook gesloten zijn.
Kortom: op zaterdag kan een uitzendbureau een werkzoekende niet gelijk aan werk helpen omdat de meeste bedrijven die een vacature open hebben staan, gesloten zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding