Waarom willen bedrijven een werknemer die nog niet zo veel werkervaring heeft, in deze tijd(crisis) aannemen?

Welke voordelen zijn er dan voor de werkgever en de werknemer? Wat is belangrijk te weten als je op een startersfunctie reageert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Bedrijven denken vaak eerst aan het geld. Korte termijn. Redelijk onervaren krachten zijn goedkoper dan ervaren krachten maar daarbij wordt dan geen rekening gehouden dat inwerken geld kost. Het duurt langer en er moeten ervaren krachten bij worden ingezet. Ervaren werknemers zijn zelfstandiger (mag je in ieder geval verwachten) en doen het werk vaak sneller vanwege de ervaring met het werk. Het zou wel goed zijn om de werknemersgroep in evenwicht te hebben. Alleen maar ervaren mensen zorgt voor minder voortgang bij vertrek naar (pre)pensoen en te veel onervaren mensen heeft negatieve gevolgen voor de snelheid en het doorgeven van de ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist
Van mij heb je die + verdient

Andere antwoorden (5)

Voor de werkgever ben je goedkoop goedkoper dan een ervaren kracht. Je zult nog veel moeten leren dat is waar je rekening mee moet houden
13 jaar geleden
Een reden kan zijn dat iemand wat makkelijker te 'kneden' is als iemand nog niet zoveel bagage van werkervaring heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hiervoor genoemd ben je goedkoper, dat is al een heel belangrijk punt. Als starter ben je nog onbevangen, je bent bereid aan te nemen wat je geleerd wordt, je hebt nog geen vastgeroeste ideeën over hoe het 'moet' (volgens jou dan) en bent nog makkelijker te kneden. Bovendien is je opgedane kennis door opleiding nog 'vers'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de werkgeven 1 woord: continuiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze lekker goedkoop zijn.Nadeel is dat ze totaal geen technische kennis of productenkennis meer hebben.Dat levert in de praktijk voor klanten teleurstellingen op en/of schade.Maar daar staan de meeste werkgevers niet bij stil.