Hoe kan ik een zo groot mogelijke groep mensen bereiken?

Wij zijn voor diverse regio's opzoek naar nieuw personeel. Dit gaat van Zeeland, Brabant tot in Gelderland. Hoe bereik ik snel en relatief goedkoop de meeste mensen?

Een advertentie in de krant is geen optie. Dit kost (voor een advertentie van 15X20 cm) "slechts" € 25000,= voor een eenmalige plaatsing.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zorg dat je een originele stunt bedenkt om nieuw personeel aan te trekken. Wat je ook kunt doen; een soort van beloning geven voor mensen die personen tippen en uiteindelijk aangenomen worden; 50 euro per persoon; wil vast wel iemand zijn best doen om even in zijn/haar omgeving rond te kijken voor jou! En tja, qua originele stunts moet je gewoon even brainstormen of sparren met iemand; paar creatievelingen om je heen verzamelen. Tenslotte; kijk even via LinkedIn en Twitter en zoek op woorden als werkzoekende ;)

Zet de vacatures op Monsterboard/ Nationale vacaturebank etc. Toegevoegd na 1 minuut: Of op marktplaats (ik weet eigenlijk niet of je voor de plaatsing van vacatures via Marktplaats moet betalen)

zet achterop je vrachtauto's/busjes "Wij zoeken collega's", dat doet DHL ook.

Zorg dat je een artikeltje krijgt in een gratis huis-aan-huis blad. Ik denk dat er wel meer kranten en krantjes geinteresseerd zijn in een bedrijf wat heden ten dag nog veel personeel nodig heeft......... Toegevoegd na 1 minuut: Het stikt van de vacaturesites. Ik weet niet of het wat kost om daar je aanbieding voor werk neer te zetten....

Adverteren op alle gratis vraag en aanbod sites.

zet een advertentie op marktplaats

Informeer eens bij het CWI (of hoe heten die tegenwoordig?)

Adverteren op hyves en facebook

Had hier alvast naam van je bedrijf genoemd. Doe dat ook op hijves facebook etc

Hyves is niet meer zo interessant want daar is de doelgroep ondertussen rond de 20 jr. En facebook is voornamelijk internationaal. Op linkedin een accout aanmaken en je netwerk gaan uitbreiden. Schijnt super te werken en ga er zelf ook binnenkort mee aan de slag. Zoek naar blogs die branche gerelateerd zijn en die goed in de zoekmachines staan en koop daar advertorials in. Dit kun je ook laten doen door een marketing bureau en eventueel de advertorials ondersteunen met een banner.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100