Hoe kan ik een zo groot mogelijke groep mensen bereiken?

Wij zijn voor diverse regio's opzoek naar nieuw personeel. Dit gaat van Zeeland, Brabant tot in Gelderland. Hoe bereik ik snel en relatief goedkoop de meeste mensen?

Een advertentie in de krant is geen optie. Dit kost (voor een advertentie van 15X20 cm) "slechts" € 25000,= voor een eenmalige plaatsing.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Zorg dat je een originele stunt bedenkt om nieuw personeel aan te trekken.

Wat je ook kunt doen; een soort van beloning geven voor mensen die personen tippen en uiteindelijk aangenomen worden; 50 euro per persoon; wil vast wel iemand zijn best doen om even in zijn/haar omgeving rond te kijken voor jou!

En tja, qua originele stunts moet je gewoon even brainstormen of sparren met iemand; paar creatievelingen om je heen verzamelen.

Tenslotte; kijk even via LinkedIn en Twitter en zoek op woorden als werkzoekende ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Zet de vacatures op Monsterboard/ Nationale vacaturebank etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of op marktplaats (ik weet eigenlijk niet of je voor de plaatsing van vacatures via Marktplaats moet betalen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet achterop je vrachtauto's/busjes "Wij zoeken collega's", dat doet DHL ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je een artikeltje krijgt in een gratis huis-aan-huis blad.

Ik denk dat er wel meer kranten en krantjes geinteresseerd zijn in een bedrijf wat heden ten dag nog veel personeel nodig heeft.........

Toegevoegd na 1 minuut:
Het stikt van de vacaturesites.
Ik weet niet of het wat kost om daar je aanbieding voor werk neer te zetten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adverteren op alle gratis vraag en aanbod sites.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet een advertentie op marktplaats
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Informeer eens bij het CWI (of hoe heten die tegenwoordig?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adverteren op hyves en facebook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had hier alvast naam van je bedrijf genoemd. Doe dat ook op hijves facebook etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hyves is niet meer zo interessant want daar is de doelgroep ondertussen rond de 20 jr. En facebook is voornamelijk internationaal.

Op linkedin een accout aanmaken en je netwerk gaan uitbreiden. Schijnt super te werken en ga er zelf ook binnenkort mee aan de slag.

Zoek naar blogs die branche gerelateerd zijn en die goed in de zoekmachines staan en koop daar advertorials in. Dit kun je ook laten doen door een marketing bureau en eventueel de advertorials ondersteunen met een banner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adverteren via hyves werkt niet zoals men het doet geloven. Voor € 50,= krijg je ± 1000 vertoningen en wordt er slechts 2-4 x geklikt. (eigen ervaring en de doelgroep helemaal uitgepluist).
Dan kun je beter naar AdWords van Google gaan. Voor ditzelfde bedrag een groter bereik, ± 150000 views en een kleine 800 hits.