welke opleidingen moet je volgen om met politiehonden te kunnen werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Ivana
9 jaar geleden
Minimaal je politieopleiding met toevoeging Hondengeleider.

Antwoorden (2)

Als je echt met honden wilt werken die in het bezit zijn bij de politie zul jij bij de politie moeten gaan.
Als je je eigen hond wilt africhten of die van de buurman heb je geen opleiding nodig.

Wil je training volgen dan kan dat bij de rasvereniging van je eigen hond, tenminste bij speurhonden is dat zo, ik kan met mijn hond geen training volgen voor speurhond bij haar rasvereniging omdat ik geen stamboom kan overleggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Nederland moet je bij de politie zitten om met een politiehond te werken.

Er zijn nog wel andere opties, bijvoorbeeld douane of beveiliging. Overal waar ze werken met een diensthond.
Hier gelden ook strenge regels voor. Zo moet jij en je hond een diploma halen dat jullie samen kunnen werken.

De informatie die verder wilt hebben, kan je hier vinden:
http://www.dediensthond.nl/