Is het zo dat allochtonen vrijwel geen kans hebben om toegelaten te worden tot de opleiding luchtverkeersleiding?

Heel veel buitenlanders liggen er namelijk tijdens de selectieprocedure (vooral bij het interview) meteen uit, zonder een goede reden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bij de selectie wordt gekeken of mensen voldoen aan de noodzakelijke kwaliteiten, die nodig zijn, om goed als vlieger te kunnen functioneren. Er wordt niet gekeken naar afkomst.

Mensen, die niet door de electie komen, omdat ze niet over de juiste kwaliteiten beschikken, zoeken vaak een excuus. Zeggen dat het door hun afkomst komt, is dan lekker makkelijk. Echter dit is nergens op gebaseerd.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Applaus voor deze reactie. +
Ja, net zoals andere nederlanders, hebben allochtonen vrijwel geen kans om aangenomen te worden. Als je bedenkt dat er landelijk slechts 40 mensen per jaar worden opgeleid, dan is de conclusie snel: Het is HEEL moeilijk aangenomen te worden (Ter vergelijking: De medische opleidingen in Nederland nemen elk enkele honderden studenten per jaar aan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij als allochtoon aan de juiste eisen voldoet, zullen ze je heus aannemen.
maar doe je dit niet, nemen ze je, net als bij andere nederlanders, je niet aan.
dit komt waarschijnlijk omdat het zo'n verantwoordelijk werk is, omdat er levens vanaf hangen.
dus ben je niet geschikt, vind ik het heel goed dat allochtonen niet worden aangenomen, maar dit geldt natuurlijk ook voor nederlanders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk jaar worden maar 40 mensen geselecteerd en van die 40 zijn er nog een aantal die tijdens de opleiding afvallen. Er vallen dus zowiezo heel veel mensen (autochtoon en allochtoon) af in de procedure.
Daarnaast is er een voorwaarde die het voor allochtonen moeilijker maakt om geaccepteert te worden: je moet namelijk in alle EU-lidstaten mogen werken. Indien je als allochtoon genaturaliseerd bent tot Nederlander, is deze voorwaarde geen probleem. Indien je als allochtoon een verblijfsvergunning hebt, dan ligt het dus aan de voorwaarden van de verblijfsvergunning en of een tewerkstellingsvergunning mag/nodig is.