Ik heb 2 dagen gewerkt in een adviesbureau. Kan deze op mijn CV?

Zo ja, hoe kan ik dit het beste omschrijven? En kan dit gewoon bij werkervaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ik heb geen idee.. Had ik het maar toch niet gevraagd...
ItisILeClerc
11 jaar geleden
waren het een geweldige twee dagen?

Antwoorden (11)

Kan je niet echt werk ervaring noemen. Zou het maar niet op me cv zetten.
11 jaar geleden
2 dagen ergens gewerkt hebben roept meer vragen op dan dat het beantwoord. Als je dit vaker hebt gehad zou je het nog kunnen scharen onder een kopje "diverse werkervaring", maar anders zou ik het zeker niet noemen. Of voegt het iets wezenlijks toe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je CV is bedoeld om je werkervaringen in te zetten. En ook al is het maar een dag je hebt er wel gewerkt. En hun hebben ook een indruk van jou gekregen en en jij hebt er waarschijnlijk ook van geleerd. Dus dit kun je uiteraard op je CV zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, inderdaad dit kan gewoon onder werkervaring.
het is wel nodig om te omschrijven wát je hebt gedaan.
je hebt bijvoorbeeld als secretaresse gewerkt, dan is dat dus secretariële ondersteuning, of
je hebt koffie geschonken, dan is dat als koffiedame, of
je heb geadviseerd, dan was je dus werkzaam als adviseur,
gedurende voor 2 dagen.

Toegevoegd na 14 uur:
ook als je maar 2 dagen ergens gewerkt hebt, is het WERK-ERVARING...
andere antwoorden, die beweren dat het vragen oplevert als je 2 dagen op je cv vermeldt, hebben het fout. werkgevers zijn heel blij met mensen die w.e.r.k.e.n., want je kunt natuurlijk wel thuis gaan zitten wachten op die wereldbaan, maar zoals we allemaal weten, zijn er daar niet zóveel van ...!

Toegevoegd na 1 dag:
in een reactie op mijn antwoord staat dat het niet relevant voor de nieuwe werkgever is en vervelende vragen zal oproepen omdat het maar 2 dagen betrof .

Echter het maakt duidelijk dat deze sollicitante wil werken en ook 2 dagen werk aanpakt, dát is de informatie die de nieuwe werkgever hier uit haalt, en dát kan het hele verschil maken als er nog gekozen moet worden tussen 2 identieke kandidaten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
2 dagen ergens werken is voor een nieuwe werkgever echt niet relevant. Het roept alleen maar vervelende vragen op waarom het bij deze twee dagen is gebleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*Utrecht : het geeft aan dat deze sollicitante wil werken en ook 2 dagen werk aanpakt, dát is de informatie die de nieuwe werkgever hier uit haalt. en dát kan het hele verschil maken als er nog gekozen moet worden tussen 2 identieke kandidaten !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jodokus, ik lees het als negatief als je 2 dagen gewerkt heb. Het gaat niet om aan te tonen dat je wilt werken, dat doe je immers al door te solliciteren. Het gaat om te verklaren waarom het maar twee dagen was. En dat kan dus zijn om dat je niet voldeed volgens de werkgever.
Als jij dit relevant vindt moet je dat (met de tijdsduur), melden op jouw CV! Het is aan jouw mogelijk toekomstige werkgever om dit in te schatten....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of je er echt relevante ervaring hebt opgedaan die van toepassing is voor de vacature. Voor een snuffelstage ligt dat natuurlijk anders dan voor je eerste echte baan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of het relevant is, en of je verder nog ruime werkervaring hebt die relevant is voor je sollicitatie. Net zoals je, als je net bent afgestudeerd, je studentenbaantje op je CV zet en je vrijwilligersfuncties goed probeert uit te lichten, terwijl je dit soort dingen achterwege laat als je al 30 jaar werkervaring hebt. Het hangt dus helemaal af van de functie waar je op solliciteert, de relevantie van de werkzaamheden die je deed bij het adviesbureau, en de verdere opbouw van je CV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee want dat roept vragen op bij de nieuwe potentiële werkgever. Bovendien heb je dan toch geen gat in je cv ;-)

Ik ben zelf een werkgever overigens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodra je een aantal jaren werkervaring hebt, kan je dit soort korte baantjes wel schrappen. Heb je toch wat vulling nodig? Vermeld dan uitsluitend de functie die je had en niet de verantwoordelijkheden , dus wat je zoal moest doen. Tenzij deze ervaring heel relevant is voor de baan waarop je solliciteert.

Als ik nog een tip mag geven;
Ik zie jouw nickname bij jouw avatar staan. Zorg er wel voor dat jouw E-mail adres bij vermelding op jouw CV. een serieuze is en geen "Sweety@......." Hierdoor krijgt de evtl. nieuwe werkgever een verkeerde indruk van jou en zal het CV al direct aan de kant schuiven!

Nog een tip;
Schrijf je het CV op de PC, print het dan eerst uit en lees het nog eens door. Op die manier lees je rustiger en je ziet ook eerder jouw schrijffouten dan op het scherm.
Of laat een ander het eens lezen.
Je gegevens, opleidingen en ervaringen horen in je CV.
Bega niet de fout om ook jouw motivatie voor de functie op te schrijven. Dit hoort in de sollicitatiebrief te staan.
Dus geen lange verhalen opsommen hierover.

Oh ja, houd het leesbaar. Lettergrootte 10 is echt het minimum.

Een CV. moet makkelijk te lezen én relevant zijn!
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel een plus, goed antwoord
maar lettergrootte 10 is écht te klein ! 12 is het minimum, niet iedereen heeft hele goede ogen.
hangt er helemaal van af
als je er na twee dagen buiten gegooid bent wegens één of andere (negatieve) reden natuurlijk beter niet vermelden. evenmin als je een resem zeer korte tewerkstellingsperiodes achter de rug hebt. vermeld dan enkel de voornaamste of belangrijkste. dit om niet de indruk te wekken dat je een professionele zwerver bent van 12 jobs en 13 ongelukken.
wat ook weer anders is als je interimarbeid gedaan hebt, dan kan je een aantal jobs vermelden met erboven de melding "onder meer".
Heb je nog maar heel weinig gewerkt dan moet het er gewoon in. Dan is alle ervaring nuttig. Idem als het werk in het adviesbureau aansluit bij de vacature waarvoor je solliciteert. Dan ook zeker erbij schrijven met de vermelding wat je daar gedaan hebt. En waarom je er zo kort werkte (bv. twee dagen interim in advieskantoor ....waar ik instond voor de eerste opvang van het cliënteel (startdossier opmaken, passende doorverwijzing zoeken...)).
Het wordt dus een beetje aanvoelen of het relevant is om het erin te vermelden of juist tegen je zal gebruikt kunnen worden.
11 jaar geleden
Ja, dit kan op uw Cv.
Zeker als het een bepaalde meerwaarde geeft aan een sollicitatie naar een specifieke functie/eigenschap.

Stel u heeft op een adviesbureau gezeten waarvoor echt een bepaalde specifieke kennis of eigenschap voor nodig was.

Als ik als werkgever deze specifieke eigenschap of kennis nu net zoek.

En ik krijg tijdens een sollicitatieronde tig potentiele kandidaten zonder deze eigenschap of kennis, dan kan die twee dagen net die belangrijke doorslag geven om een eventuele vervolggesprek te doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe u het e.e.a kunt omschrijven in uw Cv kan ik niet zeggen daar ik geen inzicht in heb over hoe en wat u in deze twee dagen heeft gedaan.
Dat zal u zelf wel het beste weten.