Hoe kan ik na het HBO, een universitaire master halen?

Op dit moment ben ik bezig met mijn MBO studie. Als ik hier mee klaar ben, wil ik graag een HBO studie : toegepaste psychologie studeren. Deze wil ik dan ook afronden en vervolgens naar de Universiteit gaan. Welke weg moet ik dan nemen om een master op universitair niveau te halen?
Voor veel mensen is dit misschien niet realistisch maar dit is mijn droom dus wil ik er ook voor gaan.

6 jaar geleden
1K
MarBet
6 jaar geleden
Je kan ook met een hbo propedeuse starten met een universitaire bachelor. Is misschien ook een optie voor je. En realistisch is het zeker. Ik ken genoeg mensen die na mbo (dan vaak wel niveau 4) verder zijn gegaan en uiteindelijk universitaire master hebben behaald.
syl282
6 jaar geleden
Dat is wel fijn om te weten dat meer mensen het doen! Ik doe ook mbo niveau 4! Het is inderdaad ook een goed idee om een propedeuse te halen en dan door gaan naar de uni. Het enige nadeel is dat ik echt slecht ben in engels..

Antwoorden (1)

Als je de studie HBO toegepaste psychologie hebt afgerond kun je een pre-master volgen.

Voor de pre-master opleiding geldt o.a. als eis dat je voldoende kennis hebt van statistiek. Misschien is het voor jou nodig om na je HBO opleiding eerst een cursus statistiek te volgen, dan de pre-master opleiding en dan pas kun je doorstromen naar de master-opleiding.

De master opleiding is deels in het Engels. Voor toelating geldt dan ook een taaleis (je moet zowel Engels als Nederlands voldoende beheersen) en er wordt van te voren getoetst of je voldoende kennis hebt.