Hoe overtuig ik iemand om bij ons bedrijf te werken?

Ik heb een zeer goed lopend bedrijf (slaapcomfort) en ben op zoek naar zelfstandige verkopers (zzp). Het is avondwerk en op provisie-basis. Hoe kan ik geïnteresseerde mensen overtuigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vertrouw t nou al niet..zelfstandige verkopers in de slaap-comfort..?moet je langs de deuren met een speciaal matras ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het matras is eigenlijk een uitgave van het wachttoren genootschap... maar voor de rest geen addertjes onder het gras
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee t addertje zit in t matras..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zzp'ers? Het voordeel van een zzp'er is dat die voor eigen rekening en dus ook eigen risico werkt. Wat is hier het risico dat je niet zelf wilt dragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor maar ik vind deze vraag een beetje vreemd .
Normaal is het toch andersom :
De solicitanten moeten jou overtuigen om bij jou te werken .
Maar niet andersom .
En vooral in deze tijd moet het toch niet zo moeilijk zijn om via het arbeidsburo personeel te krijgen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel wat reacties zie ik. Ik heb het inderdaad niet duidelijk genoeg uitgelegd. Hopelijk schept de update een beetje meer klaarheid: - Je kan het vergelijken met een Tupperware-avond. In plaats van uitleg over potjes krijg je een heel leuke uitleg over waarom mensen koude voeten hebben 's nachts, wat kan je doen tegen zweten, hoe kan je je bed beschermen tegen huisstofmijt, ... - We verkopen niet alleen matrassen, we zijn voornamelijk gespecialiseerd in kussens en dekens. - We werken alleen via-via (mond-tot-mondreclame). We gaan dus niet ongewild bij mensen langs, alleen op uitnodiging. Moesten er nog onduidelijkheden zijn, kan je altijd een reactie plaatsen.

Het beste antwoord

Door de volgende vragen te beantwoorden en dat te vertellen:
- Wat maakt het werk interessant?
- Welke kwaliteiten heeft de verkoper nodig?
- Wat is het voordeel om op deze basis te werken?
- Wat maakt het werken in de avond interessant?
- Hoe leuk is jullie bedrijf?
- Zijn er nog meer voordelen voor de ZZP'er?

Dit zullen de vragen zijn die bij de kandidaten leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

doekoe en een audi leasebak... moet toch werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist dan sleep ik die matras ook door de straten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die kan in de achterbak van de audi:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Topantwoord +10 :-)
Betaal een goed salaris en een goede provisie. Je zegt dat het gaan om een zzp-er en dan heb je niet veel meer opties. Eventueel kun je nog kortingsregelingen en andere personeelscondities toevoegen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte verkoper is niet bang om veel risico zelf te dragen. Als je een goedlopend bedrijf hebt, is dat een plus want dat geeft een soort garantie voor de verkoper dat er wat te verkopen valt.

Ik denk dat je heel helder moet zijn in je voorwaarden: hoe is die provisie opgebouwd, hoeveel bescherming krijgt de verkoper (in de vorm van rayon?), etc.
Als dat allemaal goed is, hapt een goede verkoper vanzelf. Maar als dat niet goed is, als er twijfel bestaat over het provisiesysteem en de kans op interne concurrentie, dan krijg je geen topverkopers.

Oh ja... verkopen in de avonduren is niet voor iedereen een plus. Dat moet je wel liggen.
itsme
13 jaar geleden
Zorg naast een goede vergoeding ook voor waardering voor de inzet een schouderklopje van de baas en complimenten van de baas kunnen veel verschil uitmaken.
Geef je complimenten doe dat dan waar anderen bij zijn.
Geef je adviezen, doe dat dan apart zonder anderen.
Omgang met je personeel is van belang om je personeel tevreden te houden. Maak het werk leuk door de conntacten met je personeel goed te houden.
Maar als je in eze tijd een goedlopend bedrijf hebt, heb je wat mij betreft wel laten zien dat je weet hie het werkt.
Hoe je mensen kunt overtuigen hoeft dan volgens mij niet meer zo nodig, een clever iemand kan dat daaruit wel opmaken.