Wat wordt er precies verstaan onder organisatorische vaardigheden?

Ben bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief en in de vacaturetekst wordt gevraagd naar iemand met 'goede organisatorische vaardigheden.' Maar wat is dat precies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
41.1K

Het beste antwoord

Ik zou het zo interpreteren :
dat je overzicht kunt scheppen én houden,
dat je zelf prioriteiten kunt scheppen
dat je niet in de stress schiet bij een hele berg werk op je bordje
dat je kunt delegeren
dat je (misschien op een onopvallende, maar duidelijke) wijze de taken verdeelt (beetje verkapte vraag naar je leidinggevende capaciteiten??)
dat je een eigen werksysteem kan opzetten in een chaos
dat je kunt anticiperen, en dus vooruitwerkt

succes met je brief - hoop, dat het een leuke baan is??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!

Andere antwoorden (5)

dat je goed dingen kan organiseren.

Toegevoegd na 38 seconden:
 or·ga·ni·sa·to·risch bn, bw de organisatie of het organiseren betreffend

 vaar·dig·heid de; v -heden 1 behendigheid 2 bekwaamheid: technische, creatieve -heden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je overziet snel situaties, kan rubriceren, ordenen, in kaart brengen, en voor je baas hapklare brokken aanleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaardigheden die nodig zijn om een organisatie op te zetten en/of goed te laten lopen. Daar horen ook bij leiding geven, communiceren, conflicten beslechten, beslissingen nemen, overleggen, motiveren, ect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand met goede organisatorische vaardigheden is in staat om werkzaamheden projectmatig voor te breiden en uit te ( laten) voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder organisatorische vaardigheden wordt bedoelt hoe jij bent met het organiseren/onderhouden/verzorgen van je werk.