Weet iemand hoe je begint met affiliate marketing?

Ik ben op zoek naar een bijverdienste met affiliate marketing. Alleen weet ik niet hoe eraan te beginnen. Kan iemand mij een voorbeeld geven van een affiliate website? Ik weet dat je hiermee veel geld kan verdienen. Alleen is het niet gemakkelijk om ermee te starten. Hoe begin je hieraan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je beschikt over een website, dan maak je (gratis) een account aan bij een affiliate-marketingbedrijf zoals Daisycon, Tradedoubler etc.. Als "publicer" kunt je kiezen uit reclamemateriaal wat je zou willen gebruiken (wat past bij je site), en vervolgens geeft de adverteerder (het bedrijf), na je aanmelding voor het betreffende materiaal, wel of geen goedkeuring voor het gebruik. Je verdiensten worden bijgehouden door het affiliate-bedrijf en deze betaald ook aan je uit. Het is dus een intermediar. Hou er rekening mee dat je er actief bezig moet zijn, en dat je natuurlijk een website moet hebben die de nodige bezoekers trekt.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het materiaal wat je kunt gebruiken (dus integreert in je eigen website) bestaat uit tekstlinks, imagebanners, flashbanners etc. Als je bezoeker daarop klikt, wordt dat geregistreerd door de intermediar (soms is er vergoeding per klik). Als je bezoeker vervolgens iets koopt op de website van adverteerder, ontvang je daar een vergoeding voor (vastgesteld door adverteerder). Dat alles kun je terugzien in statistieken die de intermediar voor je aanmaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan ik dit materiaal dan ook gebruiken op een startpagina? Ik heb momenteel een website maar deze kan ik niet gebruiken om te adverteren voor andere bedrijven. Welk onderwerp kan ik gebruiken? Ik zou graag meerdere links gebruiken. Indien dit mogelijk is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard kun je materialen alleen gebruiken op een eigen website.
Qua onderwerp zul je het uiteraard zelf moeten bedenken. (Ik heb bijv. een site over reizen tussen NL en UK, en daar staan uiteraard vervoersbedrijven als veerboot, bus, trein etc als affiliates op).