hoe financier ik een burn-out coach als ik jonger ben dan 45?

Ik ben 40 j.o. en al 2 jaar opgebrand op het werk. Maar ik krijg geen ontslag van de baas.
Ik wil graag een loopbaancoach spreken maar ik kan hem/haar niet betalen.
Weet iemand hoe ik zo'n begeleiding anders kan financieren ?

Alvast bedankt..
Viktor

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Robert222
4 jaar geleden
Is het via jou gemeente niet een optie?
Antoni
4 jaar geleden
Je hebt niet per se een burn-out coach of loopbaancoach nodig. Spreek eens met de huisarts over wat er volgens hem/haar gedaan kan worden, zo raad ik je aan. Vertel hem/haar dan ook dat je er geen geld aan kan of wil besteden.
MarBet
4 jaar geleden
Ik weet niet precies hoe het hoort te werken, maar binnen de organisatie waar ik werk zou je na ziekmelding allereerst opgeroepen worden voor een afspraak met de bedrijfsarts, die vervolgens bepaalt of en hoeveel uren je kunt werken en welke werkzaamheden je kunt doen. Zonder ziekmelding kun je preventief naar bedrijfsmaatschappelijk werk, die helpt om te onderzoeken waar je klachten in de kern vandaan komen zodat je daar ook oplossingen kunt vinden. Daarnaast is loopbaancoaching mogelijk, gericht op wat wil ik, wat kan ik, etc. Uiteraard kan dit ook na ziekmelding en kan de bedrijfsarts verwijzen. Mijn werkgever biedt hier dus veel in, heb je al uitgezocht wat die van jou doet?
Let wel: loopbaancoaching en burn-out coach is niet hetzelfde. En als je kampt met burn out klachten, kun je beter eerst herstellen en dan pas een andere baan zoeken. Een nieuwe baan is een grote stressfactor. Loopbaancoaching kan natuurlijk wel onderdeel zijn van het herstelproces.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, Ik heb me niet ziekgemeld (en niet van plan).
Liever hier geen details kwijt, maar even kort gezegd:
Ik kom de baas steeds minder tegemoet aan de actuele ontwikkelingen en methodes waardoor ik steeds minder verantwoordelijkheden krijg en als "kneus" wordt gezien door sommige collega's.
Aankloppen bij Vakbond / maatschappelijk werk, lijkt mij een goede tip. Ik zal even zoeken. Dank je. Nee, naar de gemeente heeft geen zin. Als het zin had gehad, waren er geen duizenden burn-out klachten geweest in Nederland .
Antoni
4 jaar geleden
Misschien kan het UWV bemiddelen bij het vinden van een nieuwe baan voor jou die beter bij jou en bij jouw mogelijkheden past.

Antwoorden (1)

Je kunt kijken of je ziektekostenverzekering iets dergelijks dekt. Ook vakbonden hebben vaak een eigen aanbod. En verder is je werkgever verplicht om iets te doen t.b.v. je re-integratie na ziekte (je zegt niet of je je ziekgemeld hebt?) al zal hij of zij daar vast ook onderuit kunnen, als het geen goede werkgever is. Tenslotte kun je denken aan zoiets als maatschappelijk werk - ook daar is wel expertise in burnout. Veel sterkte!
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, Ik heb me niet ziekgemeld (en niet van plan).
Liever hier geen details kwijt, maar even kort gezegd:
Ik kom de baas steeds minder tegemoet aan de actuele ontwikkelingen en methodes waardoor ik steeds minder verantwoordelijkheden krijg en als "kneus" wordt gezien door sommige collega's.
Aankloppen bij Vakbond / maatschappelijk werk, lijkt mij een goede tip. Ik zal even zoeken. Dank je. Nee, naar de gemeente heeft geen zin. Als het zin had gehad, waren er geen duizenden burn-out klachten geweest in Nederland .