kun je carriere maken zonder sociale media?

Is een goed carriere met een goede salaris( maximaal €4000) zonder google account,zonder Facebook account linkedin etc? Omdat tegenwoordig alles via de sociale media moet en men altijd een eigen website moet hebben als je b.v voor jezelf gaat beginnen als zelfstandige moet je laat zien via internet wat je doet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je een eigen onderneming wil starten, zul je moeten netwerken. Afhankelijk van de doelgroep waarvoor je wil werken (je potentiële klanten) kan dat via de populaire social media, of meer in de formelere netwerken. Een eigen website is een pre, maar staat er achterhaalde informatie op je site, dan kan het ook anti-reclame zijn. Voor social-media geldt dat ook. Sommige mensen zijn beter af als er online niks over hen te vinden is.
Om in loondienst te werken, moet je vooral goed solliciteren.
Maar in alle gevallen zijn opleiding, ervaring, visie en/of motivatie de eerste vereisten.
7 jaar geleden
Social media is erg belangerijk, tenzij je inmiddels al een groot netwerk heb opgebouwd, maar voor starters is minimaal een facebook account of en linked wel bijna standaard. als je geen van beide heb kan dat argwaan kweken.