Als ik ouder ben wil ik misschien het leger in, en dan zie je ook wel eens de 'special forces' bijv: sas van engeland. Hoe kom je in zulke groepen?

...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voordat je zoiets overweegd, moet je jezelf natuurlijk eerst goed laten informeren hierover! De opleiding, en toelating is zeer streng. In amerika bijvoorbeeld, halen maar 3 van de 10 de eindstreep in de opleiding. En met zeer streng, bedoel ik zo streng als dat jij je echt niet voor kunt stellen zolang je het niet mee hebt gemaakt.

Tevens moet je nadenken, waarom je het leger in wilt? Wat is je motivatie.

Hier een filmpje,misschien helpt het bij het maken van je keuze.

http://www.youtube.com/watch?v=7a3BU9JDus0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je denkt dus, dat de "special forces" er enkel zijn om gezellig mensen te helpen... Ik wil je dan ook echt vriendelijk doch dringend adviseren de links nog even te bekijken, en ook zeker die van momopoyolo. Verder zou ik als ik jou was, zoveel mogelijk informatie vergaren voor jezelf, en pas na hard wikken en wegen beslissen wat je nou werkelijk wilt. Neem het volgende bijvoorbeeld in overweging:
Als je iemand moet ombrengen, kan je dit dan, ook als jij denkt dat het een onschuldige burger zonder wapen is, maar je toch het commando krijgt? Als je collega soldaat naast je sterft door een kogel van de vijand, kan je dat aan? Lange tijd van huis, weg van familie en vrienden, die niet eens zeker weten of je uberhaubt wel terugkomt van je laatste missie. En ga zo nog maar even door....Besef je goed waar je aan begint. Ik denk, omdat je niet goed weet wat het inhoudt, je waarschijnlijk niet eens door de eerste fase van de keuring heenkomt. Voor de commando's bedoel ik. Als je echt graag alleen maar mensen wilt helpen, kan je misschien beter een baan in de zorg nemen, dit kan ook in het leger, maar ook daar wordt je dan weer uitgezonden en kunnen er allerlei nare dingen gebeuren. De wereld is momenteel geen speeltuin, het is oorlog!
Je komt niet bij de SAS in Engeland.
Nederland heeft het Korps Commandotroepen.

Een van mijn zonen is daar bij geweest.

Het is de zwaarste training die je je kan voorstellen: nee zo zwaar dat jij je dat niet kan voorstellen.
Kun jij heel goed tegen pijn?
Kun jij er tegen om uitgehongerd te worden?
Of een week lang niet te slapen?
Heb je een enorme goede conditie?

Enfin, kijk maar in de link wat in ieder geval de basiseisen zijn:

http://www.korpscommandotroepen.nl/werving/index.php?p=1