Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het gemiddeld inkomen van een archeoloog?

Voor ik ga studeren, wil ik toch even overlopen of het werk dat ik later zou doen, genoeg verdient, dus heeft iemand een idee van het gemiddeld inkomen van een archeoloog?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K
Antoni
10 jaar geleden
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Archeoloog staat dit: "Arbeidsvoorwaarden archeoloog Aangezien het werk van Archeologen nogal kan verschillen, zijn de arbeidsvoorwaarden ook afwisselend. De salarisindicatie is moeilijk te geven. Het kan per project verschillen, al is het wel zo dat overnachtingen bij en/of overtocht naar de archeologische sites vaak vergoed worden en maaltijden en onderdak meestal geregeld zijn. Van de onderzoeker wordt het salaris door de werkgever bepaald, afhankelijk van het soort organisatie en de reputatie van de Archeoloog (gepubliceerd of niet, de kwaliteit van de publicaties etc.). Dit komt overeen met de meeste onderzoeksfuncties. Het starterssalaris ligt rond de €1628, wat kan oplopen tot €4378 in een seniorfunctie." Omdat er geen gemiddelde wordt genoemd -daar vraag je naar-, geef ik deze infomatie niet in een antwoord, maar in een reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ALS je een baan vindt als archeoloog begin je bij 2300 bruto en na een jaar of 25 ga je de 3000 grens over. Gemiddeld verdien je 2761 bruto per maand.

http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck?job-id=2632050000000
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd, als als als
In de archeologie is weinig werk te vinden. er zijn genoeg archeologen die zelf geld mee moeten brengen, om bij een mooie opgraving mee te mogen werken.

Opgravingen zijn vaak niet om de hoek. Er komen dus tal van kosten bij kijken, om als archeoloog daar te kunnen werken.

Het is dus maar de vraag, of je als archeoloog echt kunt overleven en je brood kan verdienen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding