Ik wil naar het buitenland emigreren voor het werk wat ik doe. Hoe pak ik dit aan?

Ben 23 jaar, vaar voor me beroep en kan ik Australië 230.000 ( Amerikaanse ) dollars verdienen op jaarbasis. Ik wil dit een jaar of 15 doen en dan terug naar Nederland. Ik ben zelf nog nooit in Australië geweest en wil me vriendin mee nemen. Hoe pak ik dit aan en overtuig ik mijn vriendin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Wel goed dat je niet naar het binnenland wilt emigreren!
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook naar het buitenland om op vakantie te gaan;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
230.000 US dollar per jaar op je 23ste en je stelt je vraag hier?
Ik ben bang dat je een rekenfoutje maakt of iemand je een loer draait.
Australie is een van de meest lastige landen om in te komen qua vereiste opleidingen / vakkennis. Als jij echt iets kunt dat daar 230kUS$ waard is dan zou diegene die jou daar dat wil betalen er niet voor terug schrikken je even over te laten komen, met vriendin, all expenses paid.
Als dat niet tot de mogelijkheden behoort dan klopt helemaal niets van. Misschien is je vriendin iets te nuchter voor sprookjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@vraagsteller:
Ja die kans is er inderdaad dat je vriendin misschien mee wilt. maar als ze zegt nee, probeer haar dan niet te dwingen of toch over te halen, ik vind(mijn mening) iedereen moet iets uit zijn "Eigen Wil" doen men moet een ander niet dwingen of forceren, anders konden wij net zo goed slaven of poppen zijn en bestuurd worden. denk ook aan je vriendin niet alleen maar aan je eigen belangen hé want dat is ook belangrijk;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Zeevaart heeft wel iets fishy-achtigs, ja... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De voorwaarden zijn oa dat ik in de haven van Australië moet gaan wonen ( lees industrie ) dat ik oa 3 maanden weg ben en 2 weken thuis, vandaar het emigreren en ik altijd standby moet blijven ( nuchter ). En zo zijn er nog ontzettend veel voorwaarden, vandaar het hoge salaris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat haar je salaris zien en ze rent mee. Het blijft toch een vrouw hè...

Antwoorden (4)

Zeg tegen haar dat je passie aan varen toebehoort, en dat je daar een flink bedrag kan verdienen met het werk dat je leuk vindt. Aan de andere kant laat zij dan wel haar vrienden en familie achter, maar als je echt iets voor haar betekent, dan is de kans er dat ze er mee in zal stemmen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja we zijn al 10 jaar bij elkaar, maar de familie betekend ook veel voor haar/ons
Verkijk je je niet op het vele geld verdienen?
Hoe zie jij het voor je? Hoelang ban je weg als je vaart.
Zit je een paar maanden op een boot en je vriendin intussen in haar eentje in een vreemd land?
Dan zou ik het niet gek vinden als vriendin zegt, ik blijf hier , kom jij iedere 3 maanden maar naar Nederland, dat moet je kunnen betalen met zo'n salaris.
Denk er goed over na, zoek zoveel mogelijk info, en praat met je vriendin
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed antwoord! +
Het is verschrikkelijk veel geld, maar?Kam mij voorstellen dat als je alleen was, je gelijk op het vliegtuig zou springen,maar je vriendin?als die er niet voor 100%achterstaat, zou ik toch maar eens achter mijn oren krabben als zij er niet achterstaat kun je er natuurlijk opwachten dat je relatie naar de knoppen gaat,als zij daar straks alleen zit in een ver buitenland.
Kan zij niet hier blijven?dan ga je toch 5 jaar, en bezoekt haar regelmatig in nederland.
In 5 jaar heb je zo veel verdiend,dat jullie jaren zorgeloos kunnen leven
Wens je wijsheid..
12 jaar geleden
Oke, met wat meer informatie wordt je voorstel steeds duidelijker en het probleem steeds kleiner.

Je vriendin is dus per jaar 10 maanden alleen en ziet jou 4 keer per jaar voor 14 dagen, mits je niet opgeroepen wordt. En dat wil je een jaar of 15 doen.
Even kijken, dat betekend voor jouw vriendin dat ze feitelijk moet beslissen het geld de eenzaamheid voldoende verzacht, of dat ze liever met jou samen tijd door brengt. Ik zou dit, gezien jouw uiterst zakelijke benadering, ook met haar zakelijk aanpakken.
"Schat, ik bied je 20.000 US$ per maand [genoeg om een keer of 3 PER MAAND naar huis te vliegen en onderweg lekker te shoppen!] maar in ruil daarvoor zie je mij slechts 4 keer per jaar voor 14 dagen."
Lijkt mij een verhelderend gesprek tussen 2 geliefde, waarvan ik graag het resultaat hoor. Hou je ons op de hoogte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je dit niet serieus meent..