Kan ik een steward worden?

Het lijkt mij supergaaf om steward te worden, maar overal waar ik kijk is de maximale lengte 190 cm en zelf ben ik iets van 203 cm. Ik zie alleen de mogelijkheid bij Emirates bijv. waar geen max word gesteld. Denken jullie dat ik kans zou maken, want voor de rest voldoe ik aan alle eisen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
7 jaar geleden
Als je voor de rest aan de eisen voldoet en ze zoeken mensen, maak je kans... :/
Utrecht
7 jaar geleden
Je bedoelt steward als in flight attendant?
Dan gaat je lengte je tegenzitten: vliegtuigen zijn niet erg ruim bemeten en hoogte is erg beperkt (m.n. doorgangen en laaghangende bagagebakken).
Vlieg je wel eens? Probeer je bewegingsruimte eens uit tijdens het in/uitstappen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelfs ALS ze je aannemen, lijkt het me absoluut funest voor je rug...je zult bijna overal een beetje gebukt moeten lopen, vooral aan de zijkanten. .
ronron1212
7 jaar geleden
Welke zijkanten daar staan de stoelen.
ronron1212
7 jaar geleden
@Marleen vliegtuigen zijn inwendig hoger dan je denkt ga eens weg met een vliegtuig. Ik ben zelf ook lang maar hoef nooit te bukken in een vliegtuig alleen als ik moet gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij Emirates min. 212 cm kunnen aanraken zonder schoenen. Dus als je heel lang bent maar je hebt korte armen dan scheelt dat weer voor de lichaamslengte.

Antwoorden (1)

Die maximale lengte heeft te maken met de ruimte in vliegtuigen. En met 1.90 is dat al echt aan de krappe kant. Bij veel vliegtuigmaatschappijen is het maximum zelfs 1.85. (Voor mannen én vrouwen overigens ; het is echt een "technisch" dingetje. )

De grap met Emirate Airlines, is dat ze heel erg hameren op een MINIMALE lengte van 1.60, sterker nog, dat je op het puntje van je tenen met gestrekte armen 2.12 hoog kunt reiken. Dat zullen dus de hoogste plankjes zijn waar je bij moet kunnen. Als je daar zo ongeveer met je NEUS in zit, zul je absoluut problemen tegenkomen. Wellicht hebben ze er nooit aan gedacht een maximum lengte in te stellen, omdat ze zich simpelweg niet kunnen voorstellen dat mensen zo lang zijn (net zoals ze in China denken dat XXL damesmaat 38 is ;-) ) , of het komt in de praktijk gewoon niet voor.

Als je ook kijkt naar de statistiekjes die ze gebruiken op de site waar ze benadrukken hoe belangrijk de juiste lengte is, zie je dat die statistiek niet verder gaat dan 1.95 (maar wel begint bij 1.35).

Het feit dat ze niet reppen over een maximale lengte, wil dus beslist niet zeggen dat je DUS met die lengte aangenomen kan worden. Je kunt het allicht proberen, maar ik geef je heel eerlijk gezegd weinig kans.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Zal wel meevallen overal waar je in het vliegtuig loopt is het hoog genoeg. Hoogste plankjes kastjes dus zitten voor veel mensen nog steeds boven hun hoofd al ze staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die richtlijnen zijn er bij het merendeel der vliegtuigmaatschappijnen natuurlijk niet voor niets ; je hebt gewoon ERG weinig ruimte in een vliegtuig, vooral als je moet rondlopen / werken. De enige vliegtuigmaatschappijen waar geen maximum wordt genoemd, zijn ook allemaal oosterse/aziatische ; plekken op de wereld waar nu eenmaal maar HEEL erg weinig mannen van die lengte te vinden zijn. In de Angelsaksische wereld ligt een dergelijk maximumvoorschrift nu eenmaal meer voor de hand. Er is natuurlijk een groot verschil tussen het verblijf in een vliegtuig als passagier of als personeel.
ronron1212
7 jaar geleden
Overal waar ze moeten lopen is er hoogte genoeg
tinus1969
7 jaar geleden
@ronron1212. Het zou me niets verbazen als het een veiligheidsdingetje is: Je moet overal (dus niet alleen in het gangpad) soepel door kunnen lopen. Verder, heel banaal: Als je 203 cm bent, moet je uniform op maat worden gemaakt. En dat kost (teveel).
ronron1212
7 jaar geleden
@tinus1969 dat zou het kunnen verklaren.
tinus1969
7 jaar geleden
@ronron1212, wel eens in een BAe146 ofzo gevlogen? Die zijn niet zo hoog. verder
http://www.careerflightpath.com/flight-attendant-requirements/#height
http://www.flightattendantcareer.com/faq.htm
http://mentalfloss.com/article/31044/10-shocking-secrets-flight-attendants
ronron1212
7 jaar geleden
Gelukkig niet zo vaak. Wordt volgens mij niet vaak meer gebruikt. Vlieg toch vaak maar laatste jaren niet meer gezien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is in feite niet van zoveel belang hoe hoog de vliegtuigen zijn, en of men wel of niet moet bukken. Als de eis max lengte 190cm is dan is dat zo.
Of men kans maakt bij de Emirates weet men alleen door het daar te vragen, maar dit zijn de huidige eisen.
niet te jong (meestal vanaf 18-21 jaar)
-HAVO of MBO 4
min. 212 cm kunnen aanraken zonder schoenen
een gewicht hebben dat in verhouding staat met de lengte en een zwemdiploma
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie vaak ook kleinere stewards dan 1 meter 90