Ik word nergens aangenomen, waar kan ik toch als student aan het werk komen?

Ik ben 20 jaar, alles geprobeerd: de horeca(zowel bediening als bereiding), supermarkt, callcenters, studiebegeleiding, de zorg etc. Het probleem is niet dat mijn sollicitatiebrieven prut zijn of het sollicitatiegesprek, maar in de proeftijd word ik steeds eruit gegooid. Ik vraag dan om redenen maar deze zijn meestal erg vaag, zoals ja we zien dat je erg goed je best doet maar het werk klikt niet met je oid. Wat kan ik nog meer doen om als student aan het werk te komen, ik heb namelijk geen ideeën meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (9)

Als je er in de proefperiode altijd uit geknikkerd wordt, dan is er iets aan de hand met de manier waarop je je gedraagt of hoe je het werk uitvoert. Tsja.. Een gesprek aanvragen met een oude werkgever omdat je je graag wil verbeteren en van hun zou willen weten wat nu exact de reden was waarom ze je niet gehouden hebben is een stap. Wees bereid om hier vervelende dingen te horen.

De andere reden kan zijn dat je houding onhandig is. Hou je rekening met het feit dat je baas je baas is? En meestal hebben die geen interesse in discussies hoe iets anders of beter kan, tenzij je al een poosje in het bedrijf werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Postbezorger, kassenwerk, fietstaxi (zelfstandig).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar woon je? Postbezorger kun je trouwens 24 uur per week doen. Een deel daarvan werk je dan binnen, sorteren, en het andere deel ben je bezig met bezorgen.
ik ben pas 13 dus ik weet ook niet alles maar kun je niet gewoon nagaan wat je dan fout deed of zij tijdens je sollicitatiegesprek dan kan je je daar op aanpassen ... toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je niet te opzichtig veel te veel je best doen, dat vinden mensen wat verdacht.

Je kan toch nog wel gaan schoonmaken, dan ben je alleen bezig. Ik weet niet waar je woont, maar op de veiling is ook altijd werk (wel vroeg op, maar verdient goed).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoonmaakwerk is lang niet altijd alleen, van de 20 uur die ik werk per week, werk ik er 3 alleen
De oorzaak ligt volledig bij jezelf.

Naar wat ik opmaak uit jou verhaal is dat je onvoldoende presteert (werk klikt niet).

Een kleine hulp zou al zijn als je tijdens de arbeid je eigen meer openstelt voor de collega's, laat je leiden en pik de tips van de ouderen op en gebruik ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wekt bij mij de indruk dat je van mening bent dat het steeds niet aan jou ligt. Als je elke keer weer tijdens je proeftijd er al uit vliegt dan kun je er echt wel van uit gaan dat het wél aan jou ligt.
Ook in je reacties op de antwoorden hierboven lijkt het steeds of je de suggesties van de hand wijst omdat het toch niet aan jou ligt.
Mijn advies: Ga nu eens eerlijk bij jezelf te raden wat je misschien niet goed doet. accepteer dát je iets niet goed doet en zoek uit wat.
Vaak weet je dat heel goed van jezelf maar moet je het nog wel erkennen voor je er iets aan kunt doen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De thuiszorg is een goede basis om te beginnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sociaal werk, nuttig, het wordt gewaardeerd. Er is altijd vraag. Ik doe het nu, na jarenlang solliciteren en zoeken. En dit blijkt het helemaal te zijn voor mij. Vaste tijden, vaste cliënten, de meeste dicht bij huis. Ideale werktijden (ik doe huishoudelijke dienst, maar dat is meer dan alleen maar schoonmaken. Je moet wel met de mensen om kunnen gaan. Ze willen vaak hun verhaal met je delen).

Toegevoegd na 5 minuten:
Mijn werkdagen zijn van 9 tot 4 (meestal, soms anders). Ik heb ook aan de universiteit gestudeerd en 'dertien ambachten twaalf ongelukken' carrière gehad. Het lukte gewoon niet.
Nu heb ik het gevonden. Wellicht een beetje zonde van de studie, maar ik wil geen beroepssollicitant meer zijn. En heb eindelijk rust gevonden. Het gevoel nuttig bezig te zijn voor anderen geeft me een heel goed gevoel.
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Historische en wijsgerige pedagogiek ...
Snuffel
12 jaar geleden
En journalistiek om mijn kansen te vergroten, maar ook in die hoek is het solliciteren niet gelukt.
Snuffel
12 jaar geleden
Mijn brieven laten nakijken door UWV, adviesbureaus, en zelfs door mensen die sollicitanten selecteren. Allemaal goed. CV goed door alle cursussen, opleidingen en vrijwilligerswerk. Toch lukt het niet.
Snuffel
12 jaar geleden
Hoe langer het duurt, hoe moeilijker. Freelance heb ik nog wel eens een schrijfopdracht. Dat is dan wel weer leuk.
Als je er echt niet uitkomt door je probleem doe je een beroepskeuze test bij het arbeidsburo. En leg daar je probleem uit.
Ik had het zelfde probleem.
En doordat starte ze een poject dat je weer aan het werk kunt.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken dat wel. Ik had en heb dat zelf ook.
Daar heb ik eens uitgebreid (jaren) over nagedacht en kwam tot de conclusie dat ik het altijd laat liggen op de volgende punten:

- Ongeïnteresseerd overkomen.
Meestal vond ik het werk wat ik deed wel leuk, maar het
'straalde' er niet af...
- Het werk niet zien liggen... zegt genoeg lijkt me.
- Goed mijn best doen, maar niet meer dan dat...
- Goed mijn best doen was niet goed genoeg, er was en
blijft altijd ruimte voor (te) veel verbeteringen. Dat
ontgaat hen ECHT niet...
- Niet collegiaal en het niet echt interesseren naar andere
collega's toe (hangt ervan af wie ik tegenover me heb,
maar ik ben gewoon niet sociaal ingesteld
- Laat me te veel kennen (zelfs een blinde kon zien) dat ik
mij niet altijd voor de volle 100% inzet(te)
- Klaag ook hardop wanneer ik iets moet doen wat ik niet
wil
- Ik doe suggesties voor verbetering (door boven-
genoemde punten) nemen ze mij niet serieus, al zou ik
nog zo'n fantastisch idee hebben...
- Leiding kreeg en krijgt nooit respect omdat ze 'een
hogere positie' in het bedrijf hebben, wordt NOOIT
getolereerd. Ook de leiding moest mijn respect verdienen.
Dat werkt ECHT niet zo als beginnende uitzendkracht...

Zo, en dan kun je wel altijd ruim van te voren aanwezig zijn en je niet tot zelden ziekmelden, maar ik heb zo mijn mankementen waardoor ik nooit te horen krijg: Je bent aangenomen. ONDANKS alles, kwam ik wel mijn proeftijden door, praktisch overal, maar kreeg ik het nooit voor elkaar als uitzendkracht te promoveren tot vaste werknemer. Mijn best is gewoon niet goed genoeg daarvoor.

ik zou heel wat 'konten moeten kussen' om mijn minpunten niet mee te laten wegen om voor vast aangenomen te worden en dat weiger ik, ten alle tijden.

Ik werk nu aan alle punten om dat te verbeteren, maar dat kost tijd, en ik neem er nu de tijd voor om daar aan te werken.

Hopelijk heb je hier wat aan en kijk echt eens HEEL kritisch naar jezelf, op dat moment absoluut niet leuk, maar op lange termijn valt er ZO VEEL te winnen, dat het de moeite waard is

Toegevoegd na 7 minuten:
EN:
kritiek (of feedback) kon en kan ik echt niet tegen. Een simpele vorm van kritiek zorgt ervoor dat ik in een neerwaartse spiraal kom, waar ik niet zo snel bovenop kom. Motivatie is direct weg bij kritiek (feedback) en waar anderen het direct oppikken en zich herpakken, gaat het bij mij alleen maar slechter, en slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Gedeeltelijk herkenbaar. Ik heb ook een probleem met autoriteiten en zij daarom met mij ... Ik vind het niet erg om leiding te krijgen, maar de manier waarop. Zo'n ik sta boven jou houding. Verschrikkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dat betreft kan ik je de hand schudden:)