Buiten de CAO-afspraken: jazeker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van degene af die de vraag stelt en wat voor positie die heeft.
Als de salarisverhoging keer op keer niet wordt toegekend, dan kan op een gegeven moment de maat vol zijn en zoek je een andere baan.

Bij salarissen moet je altijd van het volgende uitgaan: je krijgt een salarisverhoging niet vanwege wat je hebt gedaan, maar vanwege wat je nog zou kunnen betekenen voor het bedrijf.

En voor het begrip loyaliteit moet je ervan uit gaan dat het altijd alleen maar 1 kant op gaat: de werknemer is loyaal naar de werkgever, andersom bestaat (bijna) niet.

Oftewel: als een werkgever geen salarisverhoging wenst te geven, dan ga je op zoek naar een andere baan waar je dat wel krijgt. En dan krijg je te maken met de marktwaarde van jou, het kan dan zijn dat je misschien al te veel verdient of dat je veel te weinig verdient op dit moment. Maar dat zal je in de 'markt' moeten ontdekken.
itsme
14 jaar geleden
Jazeker, dat is toch al het geval... Jouw vraag is tot op heden niet gehonoreerd en ze komen er mee weg tot nog toe... Ze negeren je verzoek nog steeds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ntuurlijk kan dat, anders zou iedereen salarisverhoging vragen; na een bepaalde tijd ben je er dan zeker van dat je ook daadwerkelijk je salaris wordt verhoogd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit mag een werkgever zeer zeker doen om een verzoek tot salarisverhoging te blijven negeren. De werkgever is zelfs niet verplicht om het personeel comform de CAO uit te betalen. De enige verplichting die de werkgever heeft op het gebied van saliëring is dat de werknemer minimaal het wettelijk minimum salaris uitbetaald moet krijgen...