Kan ik werken bij de politie als ik een verleden heb met de politie?

Hoi! Onlangs aangenomen bij de politie maar nu moest ik dus het veiligheidsonderzoek doen (BO).

Hierbij kwam naar voren of je ooit in aanraking bent geweest met politie/justitie.

2017: HALT straf positief afgerond ivm openbaar dronkenschap met carnaval (ik was toen 17). Aantekening is inmiddels wel verwijderd uit de systemen maar ik kan denk ik gewoon eerlijk zijn ;-)

2018: aangifte gedaan tegen mij wegens mishandeling maar deze zaak is door de rechter geseponeerd omdat er 3 verklaringen tegen 1 verklaring was en dus positief voor mij.

In 2020 een veiligheidsonderzoek gedaan namens defensie en deze was goed dus ik kon starten bij defensie.

6 maanden geleden
TurfGraver
6 maanden geleden
Als ik zo kijk wat er vandaag de dag bij de politie rondloopt lijkt mij dat geen probleem.
Edraket
6 maanden geleden
Deze vraag zou ik ook stellen op het politie-forum https://forum.infopolitie.nl/viewforum.php?f=69

Antwoorden (1)

Om te beginnen moet je altijd eerlijk zijn over je verleden. Bij een veiligheidsonderzoek komen dit soort zaken allemaal naar boven. Heb je het niet verteld van tevoren, dan heb je achteraf wat uit te leggen, ook al heb je geen veroordelingen op naam.

Zoals jij het vertelt, zal je verleden geen belemmering vormen om in dienst te kunnen treden bij de politie.
AlphaLimaSierra
6 maanden geleden