Hoeveel jaar duurt een lerarenopleiding Duits met Havo-diploma?

Dus nadat je je Middelbare school hebt afgemaakt, hoelang duurt het dan nog voor je kan gaan werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

De duur van lerarenopleidingen voortgezet onderwijs verschilt per opleiding. De meeste voltijd, deeltijd en duale opleidingen duren vier jaar, maar er zijn veel mogelijkheden om de opleiding te verkorten. Soms kun je de opleiding met een heel of soms zelfs met twee hele jaren verkorten. Voor mensen met een afgeronde hbo of universitaire opleiding die aansluit bij het vakgebied bestaat er de mogelijkheid om een zogenaamde ‘kopstudie’ te doen. Dit betekent dat er in één jaar via een praktische opleiding wordt opgeleid tot leraar.
fisbel
10 jaar geleden
Meestal duurt een lerarenopleiding 4 tot 5 jaar.