herindicatie wsw hoe gaat dat ?

Ik heb een wsw indicatie en sinds vorig jaar contract voor 23 uur per week.sinds feb van vorig jaar begonnen buiten dit bedrijf met een wep contract werk ervaringsplek. Maar ben sinds november in de ziektewet geraakt ik sliep niet meer en kon niet meer.
Ik ben overspannen. Volgende week met bedrijfsarts gesprek hoe gaat dit ? nooit gehad nog zit in de ziektewet.
Ik zit in de wsw omdat ik psychische klachten heb even kort uitgelegd :
heb wel een cognitieve stoornis die 3 jaar gelden nog niet bekend
was bij het uwv omdat ik het nog niet wist ( had wel psychische klachten vandaar wsw) maar toen ik bij uwv in
onderzoek was was nog niet alles bekend van geestelijkse gezondheids instelling.
Ik zit qua denk vermogen op mbo maar in werk zit ik hierweer ver onder dus hele groot verschil. wordt vaak overshat.
ik kan niet goed tegen veranderingen, stress en heb structuur nodig. Daarnaast ook geen 2 dingen tegelijk doen want schakelen is moeilijk voor mij omdat ik een trage informatie verwerking heb alles komt tegelijk binnen en kan het niet filteren.
Ik loop hierdoor op mijn huidige werkplek vast.
en zit nu te denken of ik wel 32 uur kan werken want ben ook altijd moe doordat ik info traag verwerk.
hoe zit het als je herkeuring wsw aanvraagt. ik moet volgend jaar jan sowieso worden herkeurd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb contract voor 32 uur niet voor 23 uur

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het herindicatie gesprek voor de WSW heb je bij UWV en niet bij een bedrijfsarts.
Dus misschien beantwoordt dat al je vraag.

Ga het gesprek met de bedrijfsarts open in. Vertel wat wel en niet gaat.

Wat betreft de herindicatie bij UWV volgend jaar, daar zou ik mij geen zorgen over maken. Ik zou vlak voor je naar UWV gaat even binnen lopen bij personeelszaken van het SW bedrijf waar je werkt. Deze kunnen je kansen redelijk goed in schatten en vertellen waar de herkeuring om zal draaien.

Je kunt goed uitleggen wat je denkniveau en werkniveau is. Dus het met de bedrijfsarts gesprek kun goed zelfstandig voeren, maar misschien is het handig als je iemand mee neemt die goed luistert wat gezegd is en tijdens het gesprek of er na uitlegt wat afgesproken en/of besproken is.
En wees niet bang om de bedrijfsarts om advies te vragen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je hebt ook veel andere vragen gesteld, maar of wel of niet 32 uur kunt (blijven) werken zou ik niet weten, maar tijdelijk uren verminderen is een mogelijkheid die je met de bedrijfsarts kunt bespreken.
UWV hoeft daar hele maal nix van te weten, dat je twijfelt of het aantal werkbare uren.

Ik zou in jouw geval geen WSW herkeuring aanvragen.