Heeft het uwv inzicht in je bankrekening?

Ik heb sinds deze maand recht op de WW (ik ben helaas ontslagen).
Het UWV houd nu van alles van mij bij vanwege de WW.
Mijn vraag nu het UWV nu ook inzicht heeft in mijn betaalrekeningen, om zo te controleren of ik niet nog ergens anders inkomsten uit ontvang?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Gegevensdiensten van UWV is verzamelt, beheert en levert gegevens over werk en inkomen. Er is een uitwisseling met de Belastingdienst wat betreft werk en inkomen. Het gaat om gegevens over lonen, arbeidsverhoudingen en uitkeringen van alle werknemers en uitkeringsgerechtigden. Het gaat niet om inzage in betaal- en spaarrekeningen.

Als er gegevens nodig zijn wat betreft vermogen hebben instanties uitwisselingsmogelijkheid. Te denken valt bijvoorbeeld aan de uitwisseling gegevens die er bestaat tussen gemeenten en de Belastingdienst. Een WWB-uitkering kan zo gecheckt worden op ander inkomen of vermogen.
fisbel