Wat gebeurt er met mijn contract als mijn werkgever stopt met de zaak?

Het gaat om een bedrijfsbeëindiging wegens bereikte pensioenleeftijd van d e eigenaar.
Het is een succesvol bedrijf.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Afhankelijk wat er verder geregeld is. Neemt een ander de zaak over? Wordt de boel verkocht en gaat de opbrengst naar familie/vrienden/etc.? Dit zal per zaak verschillend zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
hoezo enorme waarde dan wordt juist toch verkocht.
Computoon
9 jaar geleden
Dan moet er wel een koper zijn die bereid is dat grote bedrag te betalen.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja en die kan je vinden door je zaak te koop te zetten als het zo een gezonden zaak is.
Als de zaak wordt overgenomen, loopt je arbeidsovereenkomst door bij de nieuwe eigenaar. Als er geen nieuwe eigenaar komt, zal de huidige eigenaar ontslagvergunningen moeten aanvragen bij het uwv, afhankelijk van het aantal werknemers gelden bijzondere regels bij collectief ontslag. De opzegtermijn is gerelateerd aan het aantal dienstjaren.
Computoon
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Ontvangt u binnenkort een ontslagvergoeding, ofwel een gouden handdruk? Bij een ontslag aanzegging vanaf 2014 keert uw (ex) werkgever de ontslagvergoeding netto aan u uit. Dit betekent dat de loonheffing wordt ingehouden op het moment van uitkering.
volgens jaar verandert de regeling en is er een max uitkering.