Welke cao/beroepsgroep heeft de meeste vrije dagen?

Niet omdat ik van loopbaan wil veranderen, maar uit pure nieuwsgierigheid ;).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alleen vrije dagen telt en niet icm wel te werken dagen, kan je bij de marine en dergelijke kijken, daar zijn ze soms 3 maanden vrij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige kerkelijke dienaren werken voornamelijk op zondag, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de meeste vakantie denk ik dat je het moet zoeken in het onderwijs. Alleen zal het loon dan ook wel aangepast zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht leden van de tweede kamer: Krokusreces 2013: 15 februari tot en met 25 februari 2013
Meireces 2013: 26 april tot en met 13 mei 2013
Zomerreces 2013: 5 juli tot en met 2 september 2013
Herfstreces 2013: 18 oktober tot en met 28 oktober 2013
Kerstreces 2013: 20 december 2013 tot en met 13 januari 2014 Maar daarentegen werken ze doorgaans ook iets meer uurtjes dan de gemiddelde werknemer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hajete: dat werk op zondag vergt wel heel wat voorbereiding!! Bovendien hoort bij de taken van die "dienaren" meestal nog een hele lijst.

Antwoorden (2)

Ik denk ambtenaren, onderwijzend personeel en trendvolgers. De CAO WVOI (wetenschappelijke instellingen) geeft 338 uur per jaar bij fulltime dienstverband, dat is ruim 8 weken. Dat aantal viel vroeger uiteen in een deel verlof en een deel ATV, en die zijn sinds een paar jaar samengevoegd. Leraren hebben netto meer vakantieweken dan ambtenaren, maar moeten dan wel van alles doen voor school. Ik weet dat in de zorg 4 á 5 weken per jaar de standaard is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En in de zorg gelden beperkende eisen, zoals nooit langer dan 2 weken aaneengesloten vrij, geen 3 weekenden achter elkaar vrij, beschikbaar zijn met feestdagen behalve als je onderling kan ruilen, veel avonden en weekenden werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ambtenaren veel vrij? Ik ben gemeenteambtenaar en heb 178 uur per jaar verlof. Dus net geen 5 weken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je aanvulling, Aag. De regeling voor gemeenteambtenaren is kennelijk anders dan die voor rijksambtenaren.
Machinisten bij de ns hebben 60 vakantie dagen