Wat is het nettosalaris van een beginnend doktersassisente( werkend in een ziekenhuis)

Ik kan wel de cao vinden van een doktersassistente werkend in een huisartsenpost, maar niet de cao werkend in een ziekenhuis. Wie o wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Omdat m.i. de functie van doktersassistente bij een huisartsenpost zwaarder is (zelfstandiger, grotere verantwoordelijkheid, meer gecompliceerd werk) kun je er van uitgaan dat de beloning in een ziekenhuis lager is.

Als je alleen het netto-salaris wilt weten moet je ook weten hoeveel het feitelijk bruto-salaris is en voor de werkelijk te werken tijd (in geval van parttime).
Als je in het kalenderjaar minder dan bruto € 6.400 hebt, dan ben je (uiteindelijk) geen belasting verschuldigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dokters assistente kom je in FWG ( functie waarderingsgroep) 35 van de CAO ziekenhuizen, in de link kan je de bedragen opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site is veel informatie te vinden over het beroep en ook over het salaris: