Mcsa en mcse zijn Microsoft certificeringen. Deze zijn wereldwijd erkent en geven aan dat je kennis hebt van het product. De laatste variant is Windows Server 2012 R2.

Verschil tussen mcsa en mcse is dat je mcse krijgt door te kiezen voor een specialisatie. Bijvoorbeeld server beheer, Exchange beheer, cloud beheer etc.