Mijn zoon trouwd vrijdag 15 juni ik krijg daar geen vrij voor kost mij gewoon een snipperdag hoe is dat mogelijk,ik heb toch recht op een BV dag ???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is niet persé zo hoor, het bedrijf waar ik werk kent helemaal géén BV dagen, daar staat tegenover dat wij standaard meer vakantiedagen per jaar hebben.
Het is dus echt afhankelijk van het bedrijf waar jij werkt, zou er zoals eerder gezegd gewoon de CAO eens op na slaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk ook:
Indien het niet in je cao staat, of je hebt helemaal geen cao, dan krijg je geen vrije dag.
Maar waarschijnlijk trouwt je zoon niet zo heel vaak.
Dus denk dan: wat maakt het je uit. Je hebt vrij, geniet van de dag... Fuck the boss...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je ook ziek melden...
Snuffel
11 jaar geleden
Ik vind het echt te gek voor woorden. Dit is zo'n belangrijke dag. De baas zou zelf wel vrij nemen voor zo'n dag. Het is niet eerlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij neemt toch ook een vrije dag, net als bij haar baas gaat dit van haar eigen tijd af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad niet zo leuk. Wel dat je zoon gaat trouwen hoor:-) maar bij mij op mijn werk hebben we een verlofmandje. Daarin zitten al je vakantie uren. Feestdagen zoals 2e paasdag, 2e pinksterdag, hemelvaartsdag, koninginnedag worden daar ook vanaf gehaald mits je die dag werkt. ( ik werk in de zorg dus ja) daarbij ingesloten ook een trouwerij of begrafenis of iets in die trant. Daardoor gaat je verlofmandje wel hard. Voorheen kregen we ook bv. Nu gaat het van mijn eigen uren af.

Antwoorden (2)

Wettelijk is NIET vastgelegd dat je vrij krijgt, als een familielid gaat trouwen.
Wel zie je in veel CAO's dat dit vastgelegd is.
Het hangt dus van de bedrijfstak en de daarbijbehorende CAO af of je wel of geen recht hebt op een vrije dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gesproken zou je recht hebben op een vrije dag en in de meeste bedrijven is dat ook zo. Huwelijk 1e en 2e graads familielid (bloed en aanverwanten)
U heeft recht op één vrije dag Eigen huwelijksjubileum (25, 40 jaar)
Eén dag Huwelijksjubileum ouders, schoonouders of pleegouders
Zowel voor het 25, 40, 50 en 60 jarig huwelijksjubileum geldt één vrije dag LET WEL: De bovengenoemde dagen zijn niet bindend, maar CAO afhankelijk. Bron:
Ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Postbus 51
Of je hier recht op hebt, hoeveel dagen en bij welke gelegenheid kun je terug vinden in de CAO, mits je daarbij hoort. Werk je via een uitzendbureau oid, dan moet je daar in je contract kijken.