Waar letten ze op als je bij een reclamebureau gaat werken ?

Wat moet je kunnen ? Moet je nog met bepaalde programma's over weg kunnen, of alleen met powerpoint ofzo ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de functie die je daar zou willen vervullen, een receptioniste moet nou eenmaal over andere kwaliteiten beschikken als een DTP'er. Er van uitgaande dat je iets creatiefs zou willen doen zijn kunnen omgaan met programma's als Quarkxpress, Adobe InDesign, Photoshop en Illustrator toch wel een vereiste. Verder moet je natuurlijk creatief zijn, bruisen van de ideen, jezelf goed kunnen verplaatsen in wat de klant wil en dat kunnen vertalen naar een reclame die aanslaat bij het publiek.

Naast het feit dat de persoonlijke eigenschappen moeten aansluiten bij het reclameburo, zul je bepaalde tools moeten kennen. Voor de opmaak van advertenties wordt vaak het programma Dessign gebruikt. Maar weten hoe een tool werkt is niet voldoende. Er zijn allerlei regels en gebruiken over de opzet van een advertentie en ook die zul je moeten beheersen. Alleen kennis van Powerpoint is in ieder geval niet genoeg. En er is veel vraag naar baantjes in de reclamewereld, dus je moet er wel echt positief uitspringen om aangenomen te worden.

Ben je van plan er zelf te gaan werken? Ik geef je weinig kans, zelfs dik opgeleide grafisch ontwerpers zitten werkloos thuis, de hele branch is ingestort. Ik heb er ook last van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100