Eerste werkdag, waar moet ik me melden?

Ik heb binnenkort mijn eerste werkdag bij een kleine supermarkt. Het enige wat ik weet is hoe laat ik moet beginnen.

Maar als ik er dan ben, waar moet ik me dan eigenlijk melden? Of wat moet ik doen? Ik wil graag goed overkomen.

Er is geen informatiebalie, dus ik kan het wel aan een kassamedewerker vragen... maar ja, wat kan zij voor me betekenen?

Ook loopt mijn baas regelmatig rond in de winkel, moet ik hem aanspreken? Maar wat moet ik dan zeggen? Maar wat als hij niet rondloopt, wat dan?

En ik kan ook zelf naar achteren lopen (wat dus alleen voor de medewerkers is). Maar straks is er niemand, sta ik daar dan, en ik wil ook zeker niet brutaal overkomen.

Meer opties heb ik eigenlijk niet.....maar ik vind ze allemaal slecht.

Kan iemand helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je de baas ziet, dan ga je naar hem toe, zoniet dan vertel je tegen een andere medewerker dat je hem zoekt omdat je de nieuwe medewerker bent. Je kunt tevoren ook even bellen om te vragen bij wie je je moet melden

Gewoon even de telefoon pakken, de supermarkt bellen en daar vragen waar je je moet melden.

De werkdag begint op een moment dat de winkel nog niet open is voor de klanten. Je moet dus sowieso naar de ingang voor het personeel. Ik neem aan dat op de afgesproken tijd daar een medewerker die jou gaat inwerken je staat op te wachten. Die leidt jou de winkel rond en stelt je voor aan de andere medewerkers. Dat gaat vanzelf, daar hoef je je helemaal niet druk om te maken!

Als je de baas ziet spreek hem of haar dan aan. Stel je beleefd aan hem/haar voor en vertel dat dit je eerste werkdag is. Hij/zij zal je dan vast wel verder helpen. Als je niet direct een chef ziet, spreek dan een medewerker aan. Ook die zal je echt wel doorverwijzen naar de juiste persoon.

Je loopt de supermarkt in en je zegt tegen een medewerker (het maakt niet uit wie) ''ik kom vandaag voor het eerst werken, maar weet nog niet zo goed waar ik heen moet?'' Diegene roept dan iemand om, loopt met je mee naar achteren of loopt naar je baas. Vanaf dan gaat alles helemaal vanzelf. Het enige dat je moet doen is zeggen wat je komt doen en dat je zelf even niet weet hoe of wat. Eigen ervaring ;)

Ik vind het heel goed van je dat je aan alle geneomde mogelijkheden denkt en ze op logische gronden niet juist acht. Je kan natuurlijk een paar dagen voor je eerste werkdag al langsgaan en dan proberen je nieuwe baas te spreken om je vragen aan hem te stellen. Maar je maakt waarschijnlijk een nog betere indruk als je even belt naar je de supermarkt en daar je nieuwe baas te spreken vraagt. Dan kan je je vragen stellen. Het staat zeker niet raar als je dat doet. Je maakt er eerder een goede indruk mee, omdat je daarmee aangeeft dat je je serieus voorbereidt op je eerste werkdag. In ieder geval heel veel succes met je vragen en nog meer succes op je eerste werkdag!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100