wat is de beste manier om de contactpersoon van het arbeidsbureau (of hoe het nu heet), te omzeilen bij solliciteren ?

Bij de meeste vacatures van werk.nl moet je eerst bellen naar een ambtenaar van het arbeidsbureau, voor meer gegevens over die vacature.
Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat diegene meestal weinig weet over wat het werk precies inhoudt.
En je moet een motivatiebrief sturen naar diezelfde persoon, om aan te geven waarom je bij dat bedrijf wilt werken; die vervolgens wordt afgewezen.
Is er een manier om direct te zien om welk bedrijf het precies gaat, en daar dan je brief, of mail heen te sturen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik heb dat zelf ook gemerkt.
De bedrijven die dat doen via werk.nl worden denk ik overspoeld met reacties. Ze hebben een aantal voorwaarden waar iemand aan moet voldoen.
Deze staan in je CV. Staan ze er niet bij, dan word je niet doorgestuurd.
Voldoe je aan de voorwaarden, sturen ze gelijk je motivatie mee.

Als je echt weet wat voor werk en functie je zou willen. Open solliciteren. Eerst opzoeken naar wie je het moet sturen. Bijvoorbeeld personeelszaken, of de directie(Bij een groot bedrijf is dat niet handig).
Maak een mooie motivatie, met een aantal kernwoorden.
Je kent het bedrijf, je wilt graag bij hun werken.
Vertel hoe je het bedrijf kent. Uit je werkervaring bijvoorbeeld of omdat je mensen kent die daar werken.

Als antwoord geven ze soms, dat je niet bij hun moet zijn. Maar dat dit de bedrijven zijn waarmee ze zaken doen.
Uitzendbureaus of recruiters.
Bij zo'n recruiter (werkt vaak voor zichzelf) ga je of een half jaar in dienst bij hem via payroll. Of bij het bedrijf, blijf je daar een half jaar werken. Dan krijgt hij de bonus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik vacatures zoek, krijg ik gewoon het bedrijf waar het om gaat.

https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/mijn_werk_nl/vacatures_zoeken

Klik op reageer en ik krijg het volgende:
Reageer op de vacature
Help bij 'Reageer op vacature'Kies hier een van de mogelijkheden om te reageren op de vacature. Het aantal reactiemogelijkheden is afhankelijk van de keuze van de werkgever.

"Accres Personele Dienstverlening BV" heeft aangegeven dat u op de volgende manieren kunt reageren:
Per e-mail .
Telefonisch .
Online sollicitatieformulier .

Dat doe je dan dus rechtstreeks naar dat bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies, echt veel prettiger, het werkplein (bedrijf) is maar een logge instantie, lol +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit betekend: dat je via een uitzendbureau aan het desbetreffende en omschreven werk komt. (dit is ook niet altijd een garantie, zelfs) Er is bijna geen directe manier om in contact te komen met de werkgever ter plaatse van het werk zelf [Via WERK.NL en zovele banenzoek- webpagina's.] Want je ben genoodzaakt contact te hebben via een uitzendbureau. Echter het geldt wel als een sollicitatie, aangaande de sollicitatieplicht, die ook louter wordt nagekeken door het arbeidsbureau. Begrijp niet dat je dit evengoed prettig vindt. Omdat deze manier; een verslechterende manier is op een contract. UIT ERVARING GENOMEN; Ik had een aanvullende uitkering, voor mijn eerste loonspecificatie op mijn rekening stond. Dit verkreeg ik, door een pro -actieve houding te hebben naar banen toe. Ik stond bij talloze uitzendbureaus ingeschreven en ik had bijna elke dag werk (ca.3-4 dagen per week). Echter, een contract kreeg ik door een baan, bij het beste uitzenbureau wat er bestaat.Maar ik maak geen reclame, maar geef wel een hint: en het rijmt op Cuba.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zeer goede ervaringen met detacheringsbureau's. Bij deze kan je na oneveer 1550 uur gewerkt te hebben, bij het bedrijf in dienst. Als je dat nog wilt.