Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 16 en werk in de landbouw maar ik krijg geen vakantiegeld. Heb ik daar wel recht op?

Ik werk er nu 2 jaar (wit) maar heb nog nooit vakantiegeld gekregen. Terwijl het wel blijft oplopen (op de loonstrook). Dus is mijn vraag of ik er recht op heb en hoe ik het zou kunnen krijgen.

gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
811
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een werkgever mag het verschuldigde vakantiegeld maandelijks uitkeren. Maar uit je opmerking dat het blijft oplopen denk ik dat dit hier niet het geval is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hebt zeker recht op vakantiegeld, dus spreek je werkgever hierop aan. Indien hij geen gehoor geeft kun je het beste een vakbond inschakelen zij kunnen je verder helpen c.q. actie voor je ondernemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag kan je beter aan jouw baas stellen. Als het op je loonstrook staat opgegeven heb je er ook recht op, dan wordt ervoor gespaard.
Vraag het gewoon eens aan je baas en dan weet je het dus zeker. Als je gewoon wit werkt bij een baas, had hij het in mei al moeten uitbetalen. dit is de normale gang van zaken. Dus ; Aan de bel trekken!!!
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding