Hoe ga je om met het nieuwe werken? (Vraag voor ervaringsdeskundigen).

Op het werk word een nieuw pand betrokken. Hierin komen flexplekken. Niemand een vaste plek dus. Ik ben erg gewend aan vaste plekken, waar ik 's avonds mijn werk kan laten liggen en 's ochtends in een ruk door kan gaan waar ik de dag ervoor gebleven ben.

Nu word ik dus geconfronteerd met wisselende plekken.

Als jij ervaringsdeskundige bent: hoe heb jij je werk georganiseerd zodat je als flexwerker kunt functioneren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij ons hebben ze kluisjes. Daar zet ik mijn spullen in die ik elke dag nodig heb. Bij de Action heb ik stapelbare mandjes gekocht voor papierwerk, pennen en bureau-accessoires, mijn fotolijstjes. Verder heb ik een klein whiteboard aan mijn baas gevraagd die in mijn kluisje past, daar zet ik belangrijke taken op. Overigens sla ik alle documenten, presentaties en gegevens op een USB-stick, wij hebben geen laptops. Deze neem ik mee naar huis, zo kan ik ook vanuit huis werken. Door mijn mandjes-systeem ben ik in 5 minuten klaar om aan de slag te gaan, precies de tijd die de computer nodig heeft om op te starten. Misschien kun je een werkplek claimen als je fulltime werkt? Dat heeft een collega ook gedaan en dat werkt voor hem perfect.

Ik kwam altijd vroeg zodat ik de beste plek (geen pottenkijkers achter je) had.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100