waarom is het zo moeilijk om een fulltime baan te vinden in het basisonderwijs?

na de pabo wil ik graag fulltime werken (in noord-holland) alleen als ik nu al kijk naar de hoeveelheid van de vacatures, ben ik alleen maar bang om niet aan een baan te kunnen komen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat er sinds vorig jaar flink bezuinigd werd en de klassen verkleind werden is er nu wat minder werk helaas.

Succes met solliciteren, het zal helaas wel invalwerk worden want dat lukt vaak wel en dan maar hopen dat je een vaste baan daaruit krijgt.

Toegevoegd na 23 minuten:
Sorry, de klassen werden natuurlijk VERGROOT!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De klassen verkleinen levert juist banen op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, foutje van mij.... Klassen werden natuurlijk vergroot!

Andere antwoorden (2)

Dat komt door de bezuinigingen, je bent net nieuw en hebt dus nog niet heel veel ervaring, onderwijs moet steeds meer besparen.. En de leraren etc kosten erg veel! En dus voegen ze klassen samen om zo op leraren "te besparen" Vaak is het ook zo als ze moeten bezuinigen wie er als laatst ingaat wie er als eerst uitgaat!

Wellicht kun je kijken of er een school is waar je stage kan lopen, hopen dat het ze goed bevalt en kan blijven, zoniet kan je de stage als ervaring noteren op je CV ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 dingen: Bezuinigingen en teruglopende kindertallen. Demografisch gezien komen er gewoon steeds minder van die kleine mensjes die onderwijs nodig hebben. Combineer dat met grotere klassen en klaar ben je. Bovendien willen en moeten mensen in het onderwijs ook steeds langer doorwerken, waardoor de pensioengolf langzamer op gang komt dan verwacht was.