Een Grand café heeft dezelfde informele sfeer als een gewoon café, maar is meestal vroeger open, heeft meer stijl, serveert lichte maaltijden , heeft een "plat du jou" en heeft meedere garçons de café lopen in de typische outfit met de lange zwarte schorten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als de prijzen 100% boven het gemiddelde liggen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is daar geen regel voor. Iemand geeft de naam Grand cafe aan een zaak waarschijnlijk omdat die daar iets mee wil uitstralen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een grand café: groot, modern café , de gehele dag open voor koffie, lunch, drank, diner en "nightlife" tot de vroege uurtjes.
(aldus VVV Eindhoven, zie link)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wanneer het zich specifiek richt op granden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Café met (soms) best wel lekker eten!