Waarom zijn die regels er?

Er zijn wetten en regels
waar jij en je baas
rekening mee moeten houden.
Waarvoor zijn die regels?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Omdat het anders niet duidelijk is wat je rechten en plichten zijn ten opzichte van elkaar.
Omdat het anders in de soep kan lopen als er geen vaste regels, afspraken en wetten zijn.
Zodat er geen misbruik gemaakt kan worden van elkaar of elkaars positie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Anders zou het een grote puinhoop worden! Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat voor regels je bedoelt. Veel regels zijn er om de zwakkere partij te beschermen, in dit geval de werknemer. Maar om de werkgever ook een eerlijke kans te bieden en niet voortdurend met zijn personeel te moeten discussiëren zijn er ook een aantal regels waar de werknemer zich aan moet houden, bv uitwerktijd ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de gevangenissen te vullen. Hoe meer wetten, hoe meer misdadigers.
14 jaar geleden
Omdat mensen onzeker zijn en houvast nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regels zijn het gevolg van een machtsstrijd tussen de bovenliggende en de onderliggende partij.
Ze zijn dus niet zomaar een voorwaarde voor de samenwerking tussen twee partijen, ze zijn een voorwaarde geworden na onderhandelingen: ik doe dit voor jou als...