Wat zijn de beste manieren om aan ander werk te komen?

In de kranten enzo zie ik niet zoveel vacatures, zijn bijv. sites zoals Linkedin een optie?
Als ik het goed begrijp staat maar een deel van het werk op vacaturesites enzo en verloopt het meeste via het netwerk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 818 werklozen per dag er bij, zijn er ook minder vacatures.
Natuurlijk werkt netwerken beter maar heb niet veel hoop dat je snel aan een baan komt in deze slechte tijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internet is hier een middel voor. Goede sites zijn zoals: werk.nl & monsterboard.nl Op deze sites kan je een profiel aanmaken en je digitale cv uploaden.

Het beste antwoord

Ja, de meeste banen worden vergeven via netwerken. Persoonlijke contacten met potentiële werkgevers of opdrachtgevers zijn dus heel belangrijk.
Verder: Laat iedereen zien wat je kan, wat je waard bent. Het loont dus ook vaak om vrijwilligerswerk te doen waarin je jouw vakbekwaamheid kunt tonen.
Ook helpt het om lid te zijn en bijeenkomsten te bezoeken van beroepsverenigingen in jouw vakgebied. Bezoek bijv. beurzen en symposia m.b.t. jouw vak, dat soort evenementen.
Heel belangrijk is ook dat je aan iedereen laat weten wat je wil. Vaak kan een balletje raar rollen. Door iets aan een oom of een buurman te vertellen, kun je via omwegen toch aan een nieuwe baankans komen, op een manier die je nooit van tevoren had kunnen bedenken
Sociale netwerken op internet kunnen ook helpen. Linked-In heeft bijvoorbeeld veel 'groepen' voor mensen met een bepaalde beroepsmatige belangstelling. Door daar lid van te worden, leer je ook de juiste mensen kennen die je verder kunnen helpen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had wat meer reacties verwacht, maar goed