Hoe schrijf je de perfecte brief voor een open sollicitatie voor de bibliotheek?? (zie uitleg)

Ik wil er heel graag een bijbaantje hebben voor een aantal uur per week maar het is al jaren geleden dat ik een sollicitatiebrief geschreven heb.
En op internet staan er niet veel goede voorbeeldbrieven voor deze functie, ik weet ook niet zo goed hoe ik netjes moet vermelden dat ik eventueel bereid ben interne opleidingen te volgen.

Dus alle tips en links voor een open sollicitatie gericht op de bibliotheek zijn van harte welkom!!
Ik kan alle hulp en advies heel goed gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

zorg als eerste dat de opmaak van je brief goed is. vertel in de 1e alinea een beetje over jezelf (inleiding) ga daarna verder mt je mativatie. waarom jij geschikt bent voor die baan. sluit af met dat je hun andwoord tegemoed ziet.

vergeet vooral niet om je kwaliteiten goed naar voren te brengen, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maat dan antwoord met een t in het midden. (bedoel t niet lullig maar als vraagsteller t zo over schrijft heeft ze meteen al een minpunt....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het spijt me dat ik dyslexie heb
Omdat je op een bijbaan solliciteert, zou ik alleen m'n cv bijsluiten als daaruit blijkt, dat je al ervaring hebt in een dergelijke functie.

Dan zou ik beschrijven, waarom je zo graag in de bibliotheek wilt werken, en wat je je voorstelt van de werkzaamheden. En dat je waarschijnlijk nu werkzaamheden niet kent, maar je erop verheugt ze te leren en te kunnen doen.

Dat je het enorm zou waarderen de kans te krijgen door evt. cursussen en/of workshops je vaardigheden uit te breiden.

Dat je graag mensen helpt bij het vinden van de door hun gezochte boeken over allerlei onderwerpen, en dat je het heerlijk vindt met mensen te spreken over hun leesinteresse.

Verder natuurlijk dat je accuraat bent, en ook de minder leuke opdrachten, die natuurlijk onvermijdelijk zijn, er graag bijneemt... (teruggebrachte boeken nalopen op evt. achtergelaten persoonlijke brieven/notities en ze daarna terugzetten is natuurlijk minder spannend, maar moet gebeuren....)

Maak het leuk leesbaar, maar schrijf geen roman : 1 A-4tje is lang genoeg.

Besluit met dat je hoopt, dat je brief aanleiding zal zijn om je uit te nodigen voor een gesprek, waarbij je dan graag alle vragen die zij je willen stellen zal beantwoorden.

En mocht het zover komen : zorg, dat je dan een mooie uitdraai van je CV bij je hebt, die je dan op tafel legt in een nette map - ze kúnnen er dan ter plekke nog even in kijken, of hem meenemen na het gesprek.

Veel suc7!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tijdje in een bibliotheek gewerkt. Belangrijk is dat je accuraat bent, met computers om kunt gaan, klantvriendelijk bent, discreet bent (O, mevrouw, DRIE boeken over depressie? Zit u zo in de put??), en wat weet over boeken. Maar dat laatste is lastig, want mensen komen soms met erg specifieke vragen die je gewoon niet kunt weten.
Verder moet je met je collega's overweg kunnen, dus redelijk sociaal zijn. Je moet soms best hard werken, op woensdagmiddag bijvoorbeeld komen veel kinderen en is het druk.
Bereidheid om cursussen te volgen is heel goed.
Zorg dat je brief onberispelijk is qua spelling en grammatica.