hoe kun je je voor het werk bedienen voorbereiden?

als vakantiewerk ga ik bedienen bij een best chic restaurant, ik ben dolblij dat ik ben aangenomen, maar heb echter nog nooit eerder dit werk gedaan. ik wil graag een goeie indruk maken dus hoe kan ik mij hier goed op voorbereiden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat inderdaad heel belangrijk is, is het goed kunnen lopen met een vol dienblad. Het laatste wat je wilt is dat je in zo'n chic restaurant op je eerste werkdag een vol dienblad laat vallen. Verder kun je misschien bij vrienden/familie rondvragen naar handige tips. Wat je ook kunt doen is als jij een keer uit eten gaat kijken hoe jij bediend wordt en misschien kun je hier een paar handige punten voor jezelf opstellen. Verder zal ik zorgen dat je genoeg kennis hebt om op de meest standaard vragen van klanten antwoord te kunnen geven. En verder zullen ze je in het restaurant ook wel zo veel mogelijk gaan helpen hoor. Je moet vooral niet te zenuwachtig worden want dan maak je gegarandeerd fouten

oefenen met borden lopen, of met een dienblad vol glazen, dit is meestal best lastig als je dat nog nooit gedaan hebt. maar dat leer je daar allemaal wel hoor, er zijn genoeg mensen die dat nog niet kunnen al gaan ze in een restaurant werken.

ik denk persoonlijk niet dat ze je direct met volle dienbladen laten lopen, dat zul je toch eerst moeten leren. Als ze een afhaal hebben kun je misschien de kaart een beetje doornemen en leren wat alles is. Je serveert de borden rechts in en je haalt links weer uit, probeer niet in één keer heel veel vast te houden dat kan zo mis gaan, loop liever nog een keertje vaker. Verder lang haar vast doen, schone handen en nagels, kleding heb je of krijg je van het bedrijf als het goed is. heel veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100