Heel belangrijk. betaald of onbetaald. Een mens heeft dan betekenis ten opzichte van andere mensen, en dat maakt het leven zinvol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen werken om geld te verdienen. Als ik genoeg geld had om nooit meer te werken, zou ik lekker doen wat ik zelf zou willen. Dat wil niet zeggen dat ik mijn werk niet leuk vind, maar om een huis te betalen en een auto te laten rijden, heb ik inkomsten nodig.

In de Westerse wereld is het werk vaak hectisch en veeleisend.

Men moet werken om te kunnen leven, niet leven om te werken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is waarschijnlijk het belangrijkste in leven, aangezien je door werk betaald krijgt. Met dit verdiende geld kan men eten en andere levensbehoeftes betalen, zorgen voor 't gezin etc etc.
Oh well, het is maar wat ik denk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen werken voor geld, sociale contacten, nuttig zijn voor de maatschappij.
zie zelf maar hoe nuttig en belangrijk deze dingen zijn.

belangrijk dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Ik geloof dat werk in deze tijd zeer essentieel is in het leven, en ons verzekert van een inkomen, belangrijk is voor het zelfvertrouwen, een doel is op zich en ons gelukkig maakt !

Zo zie je werk is niet zomaar een werk !! Het is meer dan we denken ! Het houd ook onze economie in stand en zorgt ervoor dat we kunnen consumeren !

Zie de link (artikel over duurzame consumptie)

Veel leesgenot !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook dat werk belangrijk is voor je sociale leven, je onderhoud toch contacten. Niet iedereen kan natuurlijk een ‘fijne collega’ zijn, maar je hebt wel aanspraak en raakt niet geisoleerd.