Vakantiebaan in belgie, als nederlander. Kan dat?

Ik ga vanaf eind mei ™ juli een paar maanden naar mijn vriendin in Belgie. Maar zei zit nog ™ juni op school. Is het mogelijk om als nederlander een vakantie baantje te hebben in Belgie, of vrijwilligers werk?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me wel. Het is immers binnen de EU.

Antwoorden (1)

Na ruim zes jaar daar (als Nederlander, en wonend in Nederland) bij een overheidsbedrijf gewerkt te hebben zou ik zeggen: ja, dat kan!

“Heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan heeft u geen werkvergunning nodig om in België te mogen werken. Ook als u de nationaliteit van een EU/EER-land of Zwitserland heeft, hoeft u geen werkvergunning te hebben.”
http://www.grensinfo.nl/gip/nl/nlwebe/praktisch/werkvergunning/index.jsp?situatie=nlwebe

Ik ga er nu van uit dat je verblijf daar korter dan drie maanden is!

“Als u als buitenlander langer dan drie maanden in België wilt verblijven, moet u zich binnen de acht dagen na uw aankomst melden bij de gemeente waar u verblijft. U moet er zich laten inschrijven in de bevolkingsregisters; daarvoor moet u wel over een reële verblijfplaats in deze gemeente beschikken.”
http://www.belgium.be/nl/huisvesting/verhuizen/naar_belgie/buitenlanders/

De Nederlandse Belastingdienst zal er indien je hen de benodigde gegevens verstrekt bij de belastingheffing ook rekening mee houden dat je eventuele loon reeds in België belast was.
Voor meer informatie over de bijkomende effecten:
http://startpuntgrensarbeid.benelux.int/nlbe/nl/belastingen/welke-belastingen-betaal-ik-in-belgi