Met hoeveel reistijdvergoeding moet ik rekening houden wanneer ik op een donderdag van Breda naar Ede moet rijden, rekening houdend met files?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens richtlijnen van de Belastingdienst mag een werkgever € 0,19 cent per kilometer onbelast vergoeden.
Een werkgever mag natuurlijk meer betalen, maar dan moet er belasting betaald worden over het deel boven de 19 cent.
Voor een reis van Breda naar Ede via de snelste weg (Tomtom) v.v. is dus ongeveer 220 x 0,19 = € 41,80 te rekenen.
Rekening houden met files heeft geen invloed op de hoogte van de vergoeding.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zie net in de reactie op jouw vraag dat het niet om de reisvergoeding gaat maar om de reistijd.
Volgens Tomtom duurt een reis van centrum Breda naar centrum Ede via de snelste route 1 uur en 14 minuten.
Het is afhankelijk van de tijd van vertrek en de weersomstandigheden donderdag of je last van files zult hebben.
Ook ongelukken op de route kunnen voor vertraging zorgen, ik zou de verkeersinformatie goed in de gaten houden en in ieder geval een kwartier extra rekenen.
Als je helemaal op zeker wilt spelen kun je natuurlijk nog meer tijd rekenen, dat moet je zelf beslissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bedoeld reistijd, niet vergoeding :P Zie reactie :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je ziet al gecorrigeerd, slordig dat de vraag verkeerd gesteld is. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar wist niet precies hoe dit moest. Zal het volgende keer goed aanpassen. ;)