Kan een werkgever een jeugdige medewerker een bonus geven als hij NOOIT ziek thuis blijft?

Dit zorgt er (weet ik uit ervaring, niet van mezelf overigens) voor dat werknemers naar hun werk gaan, ondanks dat ze eigenlijk ziek zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan, maar lijkt mij een domme actie. Voor je het weet lopen al je medewerkers ziek rond.

Het beste antwoord

Ja, dat kan, maar bij welke leeftijd trek je dan de grens?
Als het voor de een geldt moet het ook voor de ander gelden.
Bij het bedrijf, waar mijn dochter werkt, geldt deze regel voor iedereen met als gevolg, dat mijn dochter iedere maand met migraine gewoon gaat werken al ziet zij het zwart voor de ogen.
Ik vind het geen goede actie van de werkgever, want dit zou tot meer fouten kunnen leiden.
Iemand, die ziek is, kan zich over het algemeen minder goed concentreren dan een gezond iemand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tuurlijk kan dat.

Lijkt me trouwens erg fijn om zieke werknemers op de werkvloer te hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt je dat fijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zieke werknemers steken wel anderen aan, dus ze bedoeld dit met een ;-)