Hoe kun je het beste met een chagrijnige teamleidster omgaan?

Ik werk sinds eind maart bij een nieuw bedrijf. Mijn teamleidster heeft geen geduld en vind na 1X heel snel uitleggen dat ik het maar moet snappen. Het werk is voor mij soms ingewikkeld maar ik kan het wel. Alleen heb ik hierbij soms vragen en dan wil ik hierop wel een antwoord krijgen zonder dat zij mij chagrijnig toespreekt en zegt dat ik het toch zou moeten weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De bekende veer (die je ergens in kunt steken) kan nog weleens wonderen verrichten. Daarmee bedoel ik vooral: "Make her feel important". Als je een vraag hebt en ze reageert dat je het antwoord zelf wel kunt bedenken, antwoord je dat dat klopt, maar dat je jouw mening graag nog even wilt toetsen. Jij werkt er immers nog maar kort, en zij heeft jarenlange ervaring!

Roem haar kwaliteiten. Op die manier geef je haar een gevoel dat alle mensen (zelfs de chagrijnige types) prettig vinden om te horen, namelijk het gevoel van respect, waardering en bewondering. En vooral: hoe kribbig ze ook reageert, blijf altijd rustig en vriendelijk.

Als deze tactiek niet werkt, zou je ook gewoon eens een gesprek onder vier ogen kunnen vragen. Dan kun je haar uitleggen dat je je best doet, maar dat ze niet van jou mag verwachten dat je na acht weken alles al tot in de puntjes beheerst. Daarbij kun je ook best aangeven dat haar manier van reageren je soms onzeker maakt.

Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zal vast een rede zijn dat je het ingewilleld vind vertel dat tegen haar. Waarschijnlijk doet ze zo omdat ze het zelf ook erg druk heeft vraag het anders aan een van je medewerkers of ze je kunnen helpen dat scheelt waarschijnlijk ook al weer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga een gesprekje met haar aan en vraag waarom ze geirriteerd raakt als jij iets niet in één keer begrijpt want je bent er toch om te leren en ingewerkt te worden?

Je kunt erbij zeggen dat je best begrijpt dat zij het druk heeft,maar ook dat het niet iedereen gegeven is om alles in één keer te begrijpen en dat je hoopt dat zij hier begrip voor heeft.