Zijn er regels voor de duur van publicatie van vacatures op internet?

Sommige nieuwe vacatures op internet zijn al na één dag verdwenen. Wie belangstelling heeft voor de aangeboden functie, is dan (al) te laat om te solliciteren. Daarom vraag ik me af of er niet een minimale duur is voor de tijd, dat organisaties hun vacatures moeten publiceren.

Misschien gelden er overigens voor overheidsorganisaties strengere regels dan voor bedrijven. Weet je daar meer van, daar hoor ik dat ook graag.

Ik ben benieuwd!

Antoni
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Er bestaan in het totaal geen regels omtrent adverteren.

Ook voor vacatures is dat zo, de aanbieder van de vacature mag zelf beslissen wanneer hij denkt voldoende aanmeldingen te hebben om de vacature vervuld te krijgen en de vacature weer van het net te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord!