mag je in defensie een tatoeage hebben(als je bijvoorbeeld uitgezonden wordt)?

Als het niet mag,waarom zie je het dan vaak in het amerikaanse leger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je geeft het antwoord dus al zelf, het mag dus, anders zou je het niet zien.

Het beste antwoord

Ja dat mag, als het maar geen beledigende tattoo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tatoeages mogen bij defensie gewoon. zolang ze maar niet beledigend zijn (bijvoorbeeld hakenkruis of white power etc).
verder zijn tatoeages in het gezicht, hals en/of handen verboden.

en tatoeages moeten ten alle tijde bedekt zijn dus dat betekend lange mouwen aan of altijd een lange broek aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag, maar deze moeten zoveel mogelijk bedekt worden.
Mochten er tato's op zichtbare delen van je lichaam te zien zijn, bijvoorbeeld in je hals of op je handen dan mogen deze niet aanstootgevend zijn en geen religieuze of politieke overtuiging uitbeelden.
De zelfde regelgeving geld ook voor amerikaanse collega's

Wat je ziet op tv e.d. dien je bij deze te vergeten.

Natuurlijk zie je wel eens een tato voorbij komen, dat is nl niet altijd te voorkomen.

Maar defensie heeft niet alleen maar militairen.

Wat hier vergeten wordt is dat het ook ligt aan de arbeidsverhouding en/of contract.

We kennen binnen de krijgsmacht diverse categorieën werknemers en hebben dus ook andere eisen.

De militaire medewerker;
Beroeps bepaalde tijd.
Beroeps onbepaalde tijd.

Bovenstaande reglement telt dus het zwaars bij deze categorie

In mindere mate telt deze reglement ook voor de reservist, ondanks dat deze ook militair is, heeft deze een andere arbeidsverhouding.

Reglement is niet van toepassing op het overige burgerpersoneel.

Denk hierbij aan brandweer, bewaking, logistiek en administratieve medewerkers, burgerinstructeurs etc.

Toegevoegd na 5 minuten:
Disclaimer;
Ben in deze materie absoluut niet gehindert door enige vorm van kennis, heb alleen maar mijn dienstplicht verlengt tot 25+dienstjaren.