Komt het beter over als je je pasfoto bij je cv toevoegt als je persoonlijk langs winkels gaat om te solliciteren?

Kan het nog wel of komt het niet verkeerd over.
Ik ben er al even uit en wil graag op zoek naar een andere baan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

In een winkel kan je uiterlijk zeker meewerken de baan te krijgen, je bent buiten de verko(o)p(st)er, ook het visitekaartje van de winkel, een foto toevoegen is dus een goed idee. Ook is diegene die de medewerkers aanneemt, en selecteert niet altijd aanwezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je persoonlijk bij de eigenaar van de winkel gaat vragen is het waarschijnlijk niet nodig omdat hij je voorkomen ziet.
Lever je je CV in bij iemand die niet direct verantwoordelijk is om je te contracteren dan is het voor een een vrouw denk ik het helaas wel beter om een foto mee te leveren.Het zou mischien niet mee moeten horen te spelen.
Het is bijvoorbeeld statistisch aantoonbaar dat aantrekkelijke vrouwen beter auto´s verkopen.
Ook bij kledingzaken zal dat waarschijnlijk het geval zijn. Mijn vrouw verkoopt kleding, ze is aantrekkelijk en altijd zeer goed gekleed en is een topverkoper.
Ik merk dat andere vrouwen en met name jonge meiden en jonge vrouwen bij haar opkijken en willen kleden hoe zich kleedt daarbij nemen ze haar adviezen snel aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar het om gaat is of je voor de winkelier / eigenaar / filiaalhouder / manager geschikt lijkt.

het gaat er om of je er uit ziet zoals zij dat willen voor hun winkel, voor hun klanten.
het gaat er om dat jij moet verkopen en dát is het enige wat telt, niet de manier waarop, mits wettelijk toegestaan, natuurlijk.

als je een goede foto hebt van jezelf die echt is zoals jij bent, zou ik hem er zeker bij doen, als je er van overtuigt bent dat het een goede foto is !?
dan weten ze al hoe je er uit ziet voordat je gaat solliciteren en dat is een voordeel, want dat is dus wat zij kennelijk goed vinden.

antwoord: het is prima om een foto mee te sturen, zodat ze vast zien wie ze uitnodigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het is niet verkeerd om een pasfoto toe te voegen. Want ze kennen je van gezicht en de cv is naslag en nu kunnen ze de cv aan het gezicht kloppelen.