Hoeveel hangop hou ik ongeveer over als ik een liter volle yoghurt als uitgangspunt neem?

En dan bedoel ik puur hoeveel hang op yoghurt, dus zonder slagroom toe te voegen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is hangop?

Het beste antwoord

U houdt 30 tot 35% hangop over van 1 liter volle yoghurt. U kunt van hangop ook kwarktaart of kaaspralines maken of gezichtsmaskers. Maar u kunt zelf ook kwark maken. Zie bijgevoegde website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast het pure antwoord op de vraag ben ik ook nog op andere ideeën gebracht, bedankt daarvoor!

Andere antwoorden (3)

Ietss meer dan een halve liter hou je over, na 24 uur uitlekken.

Toegevoegd na 49 minuten:
En volgens http://www.kookse.tv/recept/hangop-maken maak je in 8 uur 300 gram hangop van een liter volle yoghurt.
Amadea
12 jaar geleden
iets meer dan een kwart liter. Overigens voegt men geen (slag)room toe bij het maken van hangop.
Oorspronkelijk wordt hangop gemaakt van karnemelk en dan van de biologische karnemelk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je volle yoghurt een nacht lang laat uitlekken, dan hou je ongeveer 350 gram over. Als je het langer of korter laat uitlekken, dan verandert vanzelfsprekend ook de hoeveelheid die je overhoudt. Gebruik je geen gewone yoghurt uit een pak maar Griekse of Bulgaarse yoghurt, dan zit er minder vocht in en houd je dus verhoudingsgewijs meer vaste stof over na het uitlekken. Hier is dus niet echt een duidelijk antwoord op te geven, daar kom je proefondervindelijk wel achter. Eet smakelijk :)