Waarom bemoeien vrachtwagens (in Amerika) zich altijd met politie achtervolgingen?

In video's van achtervolgingen zie je heel vaak dat 2 vrachtwagens de auto vast rijden.
voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=sS_0puMJ1gQ

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is echt niet altijd zo, en het is ook wel eens omgekeerd (zie link).

Truckers helpen inderdaad wel eens de politie (zie 2e link), maar het komt ook voor dat een trucker een agent aanhoudt omdat die agent de regels overtreedt .... (zie 3e link).

Waarom truckers de politie helpen is niet duidelijk, mijn vermoeden is dat ze beiden van de snelwegen afhankelijk zijn voor hun baan en dat ze daarom elkaar soms helpen. Als het verkeer een rommeltje is dan kunnen ze niet vlot en veilig doorrijden en als er allerlei boeven kunnen rondrijden dan voelen die chauffeurs zich ook niet echt veilig.

Voor beide partijen is het beter als ze elkaar af en toe helpen ...

Verder durf ik wel te stellen dat Amerikanen over het algemeen de regels goed naleven, al zijn de gevallen waarin iemand dat niet doet vaak wel weer erg extreem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Denk het wel ja.