Als je in het buitenland een auto gaat huren, moet je dan beslist 25 zijn? En kun je dan ook een automaat huren? Zie extra uitleg.

Ik weet niet of dit in elk land hetzelfde is. Maar ik ben vooral benieuwd naar hoe dit zit in Costa Rica, Australië en Amerika.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Costa Rica is het minimaal 21. In Amerika is het over het algemeen 25, maar ga je naar wat kleinere, onbekende verhuuradresjes, dan valt er meestal wel wat te regelen. Reken er wel op dat je daarvoor een toeslag per dag moet betalen. In Australië gelden vrijwel dezelfde regels als in Amerika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In amerika kan je alleen naar automaten huren. En het is wel mogelijk om onder 25 te huren, maar je betaald een vermogen aan verzekering en andere schadeloos stellingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet tenminste 1 jaar in het bezit van een rijbewijs zijn. Dat geldt ook voor eventuele medebestuurders. Een internationaal rijbewijs is niet verplicht maar wordt aangeraden (te krijgen bij ANWB, je moet dan zowel je gewone als het internationale rijbewijs meenemen!) Leeftijd: De minimumleeftijd van bestuurder en medebestuurders is 21 jaar. Er is geen maximum leeftijd.