hoe word de hoogte/hoek van een drempel berekend?

Hier in de buurt is een drempel in een 60km/u zone waar je makkelijk met 90km/u overheen kan jagen, maar verderop is er een in een 50km/u zone waar je echt af moet remmen tot 30km/u.
Berekenen ze echt de hoek van zo'n drempel of is het natte vinger werk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

De normen van drempels liggen vast. Er zijn zelfs rechtzaken bekend van autobezitters die schadevergoeding hebben gekregen door te hoge drempels. De verschillen tussen binnen en buiten de bebouwde kom zijn duidelijk, zoals ook uit uw vraagstelling blijkt.